Novedades


Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates

Luchas

Huelga en Udon: valoración reunión con la Empresa 15-03-2017

 

 

En la reunión mantenida hoy miércoles 15 de marzo de 2017 entre el Comité de Huelga y Udon Barcelona, la Empresaha comunicado la conversión a indefinidos de 10 contratos más, los cuales se suman a los 6 contratos convertidos durante la huelga y los 7 que realizó la Empresa precipitadamente justo después de recibir las reclamaciones colectivas realizadas por la Sección Sindical de SUT que dieron lugar a la huelga.

 

La Empresa también ha realizado una propuesta por escrito sobre otros aspectos que ha sido sometida a la valoración de la Asamblea de Huelguistas realizada esta tarde. La valoración por el momento de la Asamblea ha sido que la propuesta de la Empresa es insuficiente. Se ha acordado suspender la convocatoria de los tres días siguientes - previstos para el viernes, sábado y domingo – para acabar de valorar la propuesta de la Empresa y eventualmente realizar una contrapropuesta de la misma.

 

 

 

¿Cómo puede haber “igualdad” entre explotadoras y explotadas?

8 de marzo de 2017

Nuevamente en este 8 de marzo, el Capital, las mujeres empresarias, las ministras, las diputadas, las directoras de los organismos e instituciones del Estado y de las empresas, convierten esta fecha en un carnaval institucionalizándolo con actividades parlamentarias, realzando el individualismo y logros femeninos, regalando ramos de flores, placas y botones de reconocimiento a la eficacia y rendimiento en el trabajo, declarando esta fecha como el día de la mujer en general, mezclando en un mismo saco a la mujer empresaria y a la mujer obrera (explotadora y explotada).
Todo ello, tiene como objetivo el desclasar esta jornada histórica de lucha de la clase obrera, para borrar la memoria histórica a la mujer obrera, que olvidemos y renunciemos a pertenecer a una clase y a la necesidad de organizarnos para la lucha por la abolición del trabajo asalariado y para defender reivindicaciones inmediatas como son: un salario que permita llegar a fin de mes, mejores condiciones y entorno de trabajo, la defensa del puesto de trabajo y la reducción de la jornada de trabajo sin reducción salarial.
Estas telepredicadoras representantes del Capital dicen: “Hoy es un gran día de la mujer trabajadora, de las abnegadas por el trabajo, por la igualdad de derechos, hoy es el día de la mujer”. Y nos preguntamos:
¿Acaso son los mismos derechos, relaciones y condiciones de vida las de la Vicepresidenta del Gobierno o de la Ministra de Empleo que las de las proletarias que hacemos el trabajo de limpieza en la calle y en las oficinas?
¿Acaso son las mismas condiciones las de las mujeres de la burguesía que disponen del tiempo, el dinero y los tratamientos médicos más avanzados que las de las mujeres de la clase obrera que nos matamos trabajando, que no llegamos a fin de mes y que tenemos que contentarnos con medicamentos genéricos y colas de espera?
¿Acaso son las mismas condiciones las de las mujeres de la burguesía que pueden viajar y estudiar en el extranjero que las de las mujeres proletarias que hemos tenido que emigrar a otros países y soportar mil calamidades para encontrar un trabajo?
¿Acaso son las mismas condiciones las de las mujeres de la burguesía cuyas propiedades y sus empresas están protegidas por el Estado que las de las mujeres asalariadas a las que se nos echa encima la policía cuando hacemos huelga?
¿Acaso son las mismas condiciones las de las mujeres de la burguesía que pueden tener los hijos que quieran, o abortar si lo creen conveniente, que las de las mujeres de la clase obrera para las cuales tener hijos y la vida con la familia se pueden convertir y se convierten en un infierno por las condiciones precarias y abusivas a las que estamos sometidas junto con nuestros compañeros en los centros de trabajo o en el arroyo del paro?

¡No y mil veces no! Las condiciones de trabajo y de vida de las mujeres de la clase obrera no tienen nada que ver con las de las mujeres de la burguesía y las que ocupan puestos a su alrededor.
El capitalismo se caracteriza por el trabajo asalariado: nuestra fuerza de trabajo es una mercancía más. Mientras exista el capitalismo y el trabajo asalariado, la gran masa de las mujeres – y de los hombres – estará condenada a ser una mercancía, a ser un instrumento de producción más al servicio del capital.
Es imposible “emancipar a la mujer” de su carácter de mercancía sin abolir el carácter general de mercancía de todo el proletariado y sin abolir el carácter mercantil capitalista de las relaciones de producción actuales.
Sólo con la abolición del trabajo asalariado se acabará con la condición de instrumento de producción y de sometimiento de la mujer. Sólo con la abolición de la propiedad privada y la socialización de los medios de producción podremos acabar con la anarquía de la producción y la pervivencia del ámbito doméstico, aislado y relegado a segundo plano, en el que consume y revienta nuestra vida de miseria y explotación.

Estamos en lucha al mismo tiempo contra todo sexismo y todo abuso contra las mujeres asalariadas así como contra todo intento de dividir a la clase obrera y de asimilar a las mujeres explotadas con las mujeres explotadoras.
Lo que necesitamos las mujeres asalariadas no es un día en el que todas las mujeres de la burguesía se llenen la boca de discursos para sedar nuestro instinto de clase, ni en el que se nos llame a la división y enfrentamiento con nuestros compañeros de clase… sino tejer una red de mujeres y hombres para la lucha contra la explotación en la que se rechace enérgicamente cualquier actitud sexista, en la que mujeres y hombres de la clase obrera conformemos una piña contra la Patronal y contra toda actitud sexista o machista.
Para luchar por la emancipación de nuestra clase, las mujeres de la clase obrera, tenemos que denunciar todas las campañas que nos pretenden igualar a las mujeres explotadoras, poniendo en la calle y en los centros de trabajo una tabla reivindicativa que unifique a todo el proletariado en una sola lucha contra la patronal:


· Salario mínimo o subsidio indefinido de paro de 1500€.
· Reducción de la jornada de trabajo a 30 horas semanales sin reducción salarial, hacia la abolición del trabajo asalariado.
· Fuera ETT’s y subcontratas: ¡todos a fijos en la empresa principal!
· Jubilación a los 55 años con el 100% del salario.
· ¡Aborto libre y gratuito! En los centros con mejor tecnología, métodos menos perjudiciales, en las mejores condiciones de higiene y sin lista de espera.

Clica para ver el vídeo: "8 de marzo: día de la mujer proletaria ¡por la abolición del trabajo asalariado!"

¡Organicémonos para oponernos a las imposiciones de EXPERTUS! / ¡Organitzem-nos per oposar-nos a les imposicions d’EXPERTUS!

 ¡ORGANICÉMONOS PARA OPONERNOS

A LAS IMPOSICIONES DE EXPERTUS!

 

Compañeros y compañeras,

 

La sección sindical de Solidaridad y Unidad de los Trabajadores (SUT) en Expertus puso una denuncia hace unos meses en Inspección de Trabajo contra la imposición del uso de tacones a las trabajadoras en varios centros.

A raíz de esta denuncia, pasados unos meses, finalmente Inspección ha emitido el siguiente informe requiriendo a la Empresa que deje de imponer el uso de tacones:

 

 


 

Para la empresa los trabajadores no somos otra cosa que objetos, herramientas de la producción. Consecuentemente se pretende con derecho a imponernos incluso la imagen que más les convenga comercialmente y que incluso nos puede dañar la salud, como en el caso de los tacones. No se limitan a explotar nuestra fuerza de trabajo sino que sacan provecho comercial de nuestra imagen e intimidad. Lo mismo ocurre cuando nos imponen maquillarnos, afeitarnos la barba, recogernos el pelo, no llevar pendientes o tatuajes, una chapa con nuestro nombre, etcétera.

La denuncia se planteó para intentar frenar imposiciones tan burdas por parte de la empresa como ésta, pero todos sabemos que sufrimos muchas más imposiciones contra las que la sola actuación de Inspección no será suficiente. Casi todos hemos vivido como la empresa nos impone y no nos paga las vacaciones, como se nos finalizan contratos fraudulentos por supuesta obra y servicio inexistente, como se nos paga por categorías por debajo de las funciones reales, y un demasiado largo etcétera. Debemos organizarnos poder hacer frente a todos estos abusos.

Os animamos a contactar para organizar colectivamente el sindicato de clase, sin subvenciones ni liberados, extendiendo la lucha a todos los centros, empresas y sectores, y unificando nuestras reivindicaciones en una tabla reivindicativa que recoja las necesidades de todos los sectores de la clase obrera, empezando por aquellos peor pagados. Esta es la única forma con la que podremos plantar cara a la Patronal.

 

·       ¡Fuera ETT’s y subcontratas: todos a fijos de la empresa principal!

·       Basta de periodos de prueba fraudulentos y de contratos temporales.

·       Salario mínimo o subsidio indefinido de paro de 1500€.

·       Reducción de la jornada de trabajo a 30 horas semanales sin reducción salarial, hacia la abolición del trabajo asalariado.

·       Jubilación a los 55 años con el 100% del salario.

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

¡ORGANITZEM-NOS PER OPOSAR-NOS

A LES IMPOSICIONS D’EXPERTUS!

 

Companys i companyes,

 

La secció sindical de Solidaritat i Unitat dels Treballadors (SUT) a Expertus va posar una denúncia fa uns mesos a Inspecció de Treball contra la imposició de l'ús de talons a les treballadores en diversos centres.

Arran d'aquesta denúncia, passats uns mesos, finalment Inspecció ha emès el següent informe requerint a l'Empresa que deixi d'imposar l'ús de talons:

 

 

 

Per a l’empresa els treballadors no som altra cosa que objectes, eines de la producció. Conseqüentment es pretén amb dret a imposar-nos fins i tot la imatge que més els convingui comercialment i que fins i tot ens pot danyar la salut, com en el cas dels talons. No es limiten a explotar la nostra força de treball sinó que treuen profit comercial de la nostra imatge i intimitat. El mateix passa quan ens imposen maquillar-nos, afaitar-nos la barba, recollir-nos el pèl, no portar arracades o tatuatges, una xapa amb el nostre nom, etcètera.

La denúncia es va plantejar per intentar frenar imposicions tan burdes per part de l’empresa com aquesta, però tots sabem que patim moltes més imposicions contra les que la sola actuació d'Inspecció no serà suficient. Gairebé tots hem viscut com l’empresa ens imposa i no ens paga les vacances, com se’ns finalitzen contractes fraudulents per suposada obra i servei inexistent, com se’ns paga per categories per sota de les funcions reals, i un massa llarg etcètera. Hem d’organitzar-nos per poder fer front a tots aquests abusos.

Us animem a contactar per organitzar col•lectivament el sindicat de classe, sense subvencions ni alliberats, estenent la lluita a tots els centres, empreses i sectors, i unificant les nostres reivindicacions en una taula reivindicativa que reculli les necessitats de tots els sectors de la classe obrera, començant per aquells més mal pagats. Aquesta és la única forma amb la qual podrem plantar cara a la Patronal.

 

·       Fora ETT’s i subcontractes: tots a fixos de l’empresa principal!

·       Prou períodes de prova fraudulents i contractes temporals.

·       Salari mínim o subsidi indefinit d’atur de 1500 €.

·       Reducció de la jornada de treball a 30 hores setmanals sense reducció salarial, cap a l’abolició del treball assalariat.

·       Jubilació als 55 anys amb el 100% del salari.

 

15 días de huelga en UDON Barcelona

 

(més avall en català)

 

 

La Sección Sindical del sindicato SUT en UDON BARCELONA, la cadena de restaurantes de fideos japoneses, convocó huelga el pasado 27 de enero de 2017, todos los viernes, sábados y domingos de forma indefinida.

 

Hasta la fecha se han realizado cinco fines de semana consecutivos de huelga (15 días efectivos de huelga), lo que ha mantenido cerrados y sin facturación a los locales de la Empresa en Barcelona (en los centros comerciales de Arenas, L’Illa, Diagonal Mar y Maremagnum, y en los locales a pie de calle en Eixample, Raval y Born).

 

La Empresa UDON BARCELONA tiene una larga tradición anti-sindical. Desde la constitución de la sección sindical de SUT en ésta, la Empresa ha despedido a siete sindicalistas que han tenido que ser readmitidos por las sentencias de nulidad dictadas por los Juzgados de lo Social.

 

De hecho, uno de los socios de UDON BARCELONA SL y UDON FRANCHISING, fue condenado por una falta de coacciones en diciembre del 2014 por el Juzgado de Instrucción nº13 de Barcelona. El empresario se declaró culpable de una falta de coacciones (art. 602 del antiguo Código Penal) cometida durante el despido de una sindicalista del sindicato Solidaridad y Unidad de los Trabajadores (SUT).

 

Este contexto de represión sindical no ha podido impedir que los trabajadores de la plantilla se hayan organizado en el Sindicato SUT para reclamar sus derechos y condiciones y se encargó a la Sección Sindical de SUT en UDON BARCELONA la convocatoria de una huelga a realizar de forma indefinida los viernes, sábados y domingos a partir del 27 de enero de 2017, con la siguiente tabla reivindicativa.

 

La mayoría de la plantilla sigue la huelga y, más importante, cada vez más trabajadores se están sumando a la misma, pese a las presiones de la Empresa a varios trabajadores temporales para que vayan a trabajar. El resultado es una facturación nula de los locales de UDON BARCELONA SL en los cinco fines de semana de huelga.

Las siguientes jornadas de huelga están convocadas para el 3, 4 y 5 de marzo (viernes, sábado y domingo) y se mantendrán de forma indefinida.

 

Podéis apoyar la huelga también haciendo una aportación solidaria a la Caja de Resistencia, en los piquetes o en la cuenta: 0182-4003-17-0201538404.

 

Podéis seguir el desarrollo de la huelga aquí (@noodlesandvaga).

 

 


 

 

 

La Secció Sindical del sindicat SUT a UDON BARCELONA va convocar vaga els divendres, dissabtes i diumenges de forma indefinida el passat 27 de gener de 2017.

 

S'han realitzat ja cinc caps de setmana consecutius de vaga (15 dies efectius de vaga), el que ha mantingut tancats i sense facturació els locals de l'Empresa a Barcelona (als centres comercials d’Arenas, L’Illa, Diagonal Mar i Maremagnum, i els locals a peu de carrer a l’Eixample, Raval i Born).

 

L'Empresa UDON BARCELONA té una llarga tradició anti-sindical. Des de la constitució de la secció sindical de SUT en aquesta empresa, UDON BARCELONA ha acomiadat set sindicalistes que han hagut de ser readmesos per les sentències de nul·litat dictades pels jutjats socials.

 

De fet, un dels socis de l'empresa UDON BARCELONA i UDON FRANCHISING, va ser condemnat per una falta de coaccions el desembre del 2014 pel Jutjat d'Instrucció nº13 de Barcelona. L'empresari es va declarar culpable d'una falta de coaccions (art. 602 de l'antic Codi Penal) comesa durant l'acomiadament d'una sindicalista del sindicat Solidaritat i Unitat dels Treballadors (SUT).

 

Aquest context de repressió sindical no ha pogut impedir que els treballadors de la plantilla s'hagin organitzat en el Sindicat SUT per reclamar els seus drets i condicions i es va encarregar a la Secció Sindical de SUT a UDON BARCELONA la convocatòria d'una vaga a realitzar de forma indefinida els divendres, dissabtes i diumenges a partir del 27 gener 2017, amb la següent taula reivindicativa.

 

La major part de la plantilla segueix la vaga i, més important, cada vegada més treballadors s'estan sumant a la mateixa, malgrat les pressions de l'Empresa a diversos treballadors temporals perquè vagin a treballar. El resultat és una facturació nul·la dels locals d’UDON BARCELONA SL en els cinc caps de setmana de vaga.

 

Les següents jornades de vaga estan convocades pel 3, 4 i 5 de març (divendres, dissabte i diumenge) i es mantindran de forma indefinida.

 

Podeu donar suport a la vaga també fent una aportació solidària a la Caixa de Resistència, directament als piquets o al compte: 0182-4003-17-0201538404.

 

Podeu seguir el desenvolupament de la vaga: aquí (@noodlesandvaga)

 

 

 

 

 

 

 

Valoración de los 6 primeros días de huelga en UDON

 

(més abaix en català)

 

Valoración de los 6 primeros días de huelga en UDON

 

Los días 27, 28 y 29 de enero y 3, 4 y 5 de febrero de 2017 se ha mantenido la huelga declarada por la Sección Sindical de SUT en Udon Barcelona.

Pese a las presiones de la Empresa contra compañeros para que no sigan la huelga, pese a las mentiras difundidas por la Empresa, pese a los burdos montajes y provocaciones de algunos esquiroles recalcitrantes, el segundo fin de semana de huelga ha llegado a buen puerto. La solidaridad y el compañerismo se han impuesto y UDON Barcelona SL no ha podido facturar nada en sus locales de Barcelona este viernes, sábado y domingo. Seguiremos el viernes que viene.

 

 


 

 

Valoració dels 6 primers dies de vaga a UDON

 

Els dies 27, 28 i 29 de gener i 3, 4 i 5 de febrer de 2017 s'ha mantingut la vaga declarada per la Secció Sindical de SUT a Udon Barcelona.

Malgrat les pressions de l’Empresa contra companys per tal que no segueixin la vaga, malgrat les mentides difoses per l’Empresa, malgrat els muntatges barroers i provocacions d’alguns esquirols recalcitrants, el segon cap de setmana de vaga ha arribat a bon port. La solidaritat i el companyerisme s’han imposat i UDON Barcelona SL no ha pogut facturar res en els seus locals de Barcelona, aquest divendres, dissabte i diumenge. Seguirem el divendres vinent.

 

 

 

 

3 días de huelga en UDON Barcelona

 

A todos los compañeros y compañeras,

La valoración de los primeros tres días de huelga es muy positiva. Los centros de Eixample, Raval, L’illa, Maremagnum, Arenas, Diagonal Mar han cerrado los tres días de huelga. Los centros de Triangle y del Born han estado abiertos pero el público se ha solidarizado con los huelguistas y no han entrado a consumir. Hemos contado en los piquetes con la solidaridad de compañeros que han participado en huelgas recientes como Fotoprix, Panrico, L’Auditori, Ciut'art, etc.

Esperemos que la Empresa tome nota de la situación y corrija las irregularidades que motivan la huelga. Pero si la Empresa insiste en mantener las irregularidades, pueden estar seguros de que el fin de semana que viene tampoco abrirán.

Hoy lunes por la mañana, la Empresa ha reconocido el contrato indefinido, la jornada semanal estable y los dos días de descanso semanal que reclamaban tres compañeras afiliadas al sindicato SUT. Esto demuestra el fruto de las reclamaciones colectivas y de la huelga. Pero esto lo reclamamos para todos los compañeros con contrato temporal y, por esto, lo seguiremos reclamando en la huelga.

Estamos luchando por mejorar las condiciones de todos y contamos con el apoyo de la caja de resistencia del sindicato. El dinero de la caja de resistencia es una aportación solidaria y no se tiene que devolver. Si lo necesitáis, no dudéis en contactar con el Comité de Huelga para solicitar dinero de la caja de resistencia.

Saludos solidarios

---------------------------------------------

Sa lahat ng mga kasamahan, 

 
Ang kahalagahan ng unang tatlong araw ng welga ay tiyak o positibo. Ang mga sentro ng Eixample, Raval, L illa, Diagonal Mar ay nagsara ng tatlong araw habang isinasagawa ang welga. Ang mga sentro  ng Triangle at Born ay nakabukas pero ang publiko ay nakiramay sa mga nag wewelga at di pumasok o kumain. Kami ay umasa sa pakikiramay ng mga kasamahang sumali sa welga kumakailan lamang tulad ng Fotoprix, Panrico, L Auditori, Ciutart etc.
 
Inaasahan namin na pansinin ng kumpanya ang sitwasyon at itama ang mga katiwalian na nag udyok ng welga. Pero kung ang kumpanya ay patuloy sa mga katiwalian, siguradong di rin  sila  magbubukas sa susunod na weekend. 
 
Ngayong Lunes ng umaga, tinanggap ng kumpanya ang kontratong indefinido o kontratong walang taning, ang lingguhang trabaho (jornada semanal) na matatag/pirmi at ang dalawang araw na pahinga sa bawat linggo na inireklamo ng tatlong kasamahan na kasapi ng sindikato SUT. Ang mga ito ay nagpapakita ng bunga ng mga sama samang reklamo at ng mga pagwewelga. Para sa lahat ng mga kasamahan na may kontratong temporal tayo ay magpapatuloy  na maghahabol/magrereklamo sa pamamagitan ng pagwewelga.
 
Tayo ay lumalaban para mapabuti ang kalagayan ng lahat at umaasa sa tulong ng caja de resistencia ng sindikato. Ang pera sa caja de resistencia ay kontribusyon ng pagkakaisa at HINDI na dapat ibalik o bayaran. Kung kayo ay nangangailangan, , huwag mag- atubiling  tumawag sa Comité de Huelga para sa kailangang pera ng caja de resistencia. 
 
Pagbati ng pagkakaisa!

 

 

 

Lucha contra la explotación en Udon

Compañeras y compañeros,

 

La Sección Sindical de Solidaridad y Unidad de los Trabajadores (SUT) en UDON BARCLONA ha realizado una convocatoria de HUELGA TODOS LOS VIERNES, SÁBADOS Y DOMINGOS a partir del DÍA 27 DE ENERO con la siguiente tabla reivindicativa:

•Fin de los contratos temporales fraudulentos. Contratos indefinidos para todos.

•Aumento del personal fijo en locales para compensar el aumento de los ritmos de trabajo, tanto en sala como en cocina, y limitación del número de correturnos.

•Consolidación de la jornada

•Adecuación de las categorías profesionales a las funciones que realmente se realizan (y no la pantomima actual) con reconocimiento del local como categoría B.

•Consolidación del plus por objetivos de ventas, incluyéndolo de manera fija y lineal en el salario mensual (eliminación de su carácter variable).

•Finalización de la atención al cliente (cierre del local) 30 min antes del fin de la jornada laboral, tanto en sala como en cocina.

•Dieta de personal variada y equilibrada, adecuación de la misma a necesidades médicas y derecho a comer dos veces en jornadas partidas.

•Calendario de vacaciones y calendario laboral (horarios) para toda la plantilla al inicio de año, no discriminación a los compañeros “corre-turnos” en la elección de vacaciones.

•Turnos mínimos de 3h y no superación de la jornada máxima ordinaria legal.

•Descanso de 20 minutos en jornadas de más de 5 horas en todos los centros, sin discriminación.

•Dos días consecutivos de descanso semanal tal y como marca el Convenio (más las 12h de descanso diario), en total 60 horas ininterrumpidas de descanso semanal, y al menos un domingo al mes cuando los descansos son rotativos; para toda la plantilla, sin discriminaciones.

•Posibilidad de cambios, sin discriminaciones.

•Todas las tareas deben ser incluidas en el horario laboral y remuneradas. Respeto de las 12h de descanso diario entre jornadas.

•Readmisión de las dos compañeras despedidas el lunes 16 de enero de 2017.

•Regularización de la situación del compañero de cocina al que se le pagó el salario como si estuviera de baja.

¡BASTA DE CONTRATOS FRAUDULENTOS!

¡BASTA DE CATEGORÍAS POR DEBAJO DE LAS FUNCIONES!

¡BASTA DE DESPIDOS ARBITRARIOS!

La Empresa UDON BARCELONA SL incumple estos puntos sistemáticamente. Lo más probable es que, trabajes donde trabajes, la Empresa te esté explotando como a nosotros (en el sector de la hostelería, del comercio, limpieza, atención al público, consultoras, call-centers, agroalimentaria, etc.).

¿Si a cualquiera de nosotros alguien nos metiera la mano en el bolsillo para quitarnos la cartera, le dejaríamos que nos robara sin oponernos a ello? Evidentemente que no, pero, entonces... ¿por qué debemos permitir que nuestro empresario nos robe nuestro tiempo, nuestro salario, nuestras condiciones, nuestra vida y la de los nuestros?

No hay ninguna diferencia: un empresario es un ladrón de nuestro tiempo y de nuestra fuerza de trabajo. Y es precisamente de la parte de nuestro tiempo de trabajo que no retribuye que saca su ganancia.

 

Pero todo esto no es una fatalidad, la naturaleza no produce empresarios y trabajadores: son las relaciones sociales las que imponen que los trabajadores estemos en una relación de dependencia con los propietarios de los medios de producción. Y por ello, podemos cambiarlo si revertimos la situación actual de desorganización y pasividad, cultivada por el aparato subvencionado parlamentario.

Os animamos a organizaros y luchar también por vuestras condiciones, a organizar el SINDICATO DE CLASE que cultive la SOLIDARIDAD y el COMPAÑERISMO a ultranza, que no acepta ninguna subvención ni del patrón ni del Estado.

¡CONTRA LA PREPOTENCIA PATRONAL, HUELGA INDEFINIDA!

 

Paro en el servicio de deportes de la Universidad Autónoma de Madrid

PARO DE 24 HORAS EL JUEVES 15 DE DICIEMBRE
EN EL SERVICIO DE DEPORTES DE LA UAM.
CONCENTRACIÓN A LAS 14:30 EN EL RECTORADO DE LA UAM.

Tú, sí, tú, la persona que está leyendo esto ahora mismo. Hay algo que NO quieren que sepas sobre la UAM.

Dentro de tu universidad ocurren cosas que no quieren que salgan a la luz. El mismo rector presente en aquel entonces, reconoció que el asunto del que hablamos era ilegal.

Os explicaremos primero quiénes somos. Si eres estudiante, nosotros somos tú en un futuro. Si eres trabajador, quizás seamos tú en el presente. Si no te sientes aludido en ninguno de los dos casos, quizás sea porque tú ya sabes de que hablo y no quieres que esto salga a la luz.

Nosotros somos trabajadores que luchan por sacar la familia adelante, que luchan por su propia vida. Nosotros somos los que sufrimos todas las desdichas. Somos de aquí, de tu universidad, somos las personas que hacen funcionar el Servicio de Deportes de la Universidad Autónoma de Madrid, por cierto, universidad pública.

El Servicio de Deportes fue privatizado / externalizado en el 2011, sin avisar y con premeditación y alevosía. El propio Rector, José María Sanz, reconoció al Consejo de Gobierno que el proceso de privatización era ilegal y se comprometió a paralizarlo. Era mentira, ya llevamos casi 6 años privatizados dentro de una universidad pública.

Desde entonces:

  • Se multiplicaron precios (pagáis más) y se bajaron salarios. En 2010 el precio de una escuela deportiva 2 horas/semana =18 € el cuatrimestre. En 2015 el precio de una escuela deportiva 2 horas/semana =22,40 € por mes (89,6 por cuatrimestre). ¡¡¡La empresa-Universidad Autónoma ha multiplicado un 500% los precios de un servicio público y esta, y no otra, es la razón de que haya cada día menos alumnos!!!

  • Se están produciendo despidos, sanciones y acoso a los compañeros que se niegan a aceptar las condiciones que imponen con la complicidad de la Universidad.

  • Existen sentencias a favor de los trabajadores que la empresa y la Universidad se niegan a cumplir, ni en salarios, antigüedad y tipo de contratos.

  • A los nuevos trabajadores que entran, se les baja aún más el sueldo por hora. Ya tenemos dos bajadas de salario. Hay trabajadores que cobran 6€/hora de salario medio, y antes de la privatización se cobraba alrededor de 22€/hora. ¿A dónde ha ido a parar ese dinero? Está claro. Todo para que la subcontrata se asegure más ganancia a costa de los trabajadores.

No queremos abrumar aunque podríamos dar muchos más motivos.

Así, ha llegado el momento en el que los trabajadores, a pesar del miedo, de las amenazas, del riesgo, hemos decidido organizarnos y decir “hasta aquí”. Somos trabajadores, ya basta de pisar nuestro medio de vida.

Muchos de nosotros trabajamos hasta en tres sitios diferentes para poder sobrevivir, nuestras cuentas están vacías a fin de mes y aguantamos resignados ante tales situaciones. Pero ningún ser humano se merece esto. Ahora somos nosotros los que vamos a trazar nuestro propio camino, vamos a cuestionar las reglas que nos someten, y vamos a plantar cara al miedo. Porque si no luchamos por nuestras condiciones laborales y vitales nos quedaremos para siempre al margen de nosotros mismos.

Este jueves día 15 de diciembre, dejaremos de trabajar. El servicio de Deportes de la UAM dejará de funcionar porque esta situación insufrible no nos deja otro remedio. Queremos pedir vuestro apoyo, no pedimos grandes cosas, ni ambiciones injustas ni desmesuradas, somos coherentes. Nuestro objetivo es poder mejorar nuestra calidad de vida. He aquí las reivindicaciones:



  1. Cumplimiento del pliego de condiciones y del convenio.

  2. Aumento y equiparación de salarios anteriores a la externalización.

  3. Cobro de festivos y no despido en vacaciones e inclusión en el calendario laboral.

  4. Mejora de los recursos materiales e instalaciones.

  5. Cese de la presión por parte de la empresa a los trabajadores.

  6. Reconocimiento de antigüedades y remuneración correspondiente.

  7. Representantes de los trabajadores en la mesa de negociación del convenio y condiciones con la Universidad.

  8. Regulación de categorías profesionales.

  9. Delimitación de funciones por grupo de trabajo y remuneración de las tareas extras que no correspondan a estos.

  10. Promoción de las actividades deportivas de manera coherente; reducción de las tasas por actividad a los precios anteriores a la privatización, que es la medida que puede asegurar que siga habiendo alumnos y no se cierren grupos.

NO DUDÉIS QUE LOS TRABAJADORES ORGANIZADOS PUEDEN CAMBIAR LAS COSAS; DE HECHO A LO LARGO DE LA HISTORIA, ES LO ÚNICO QUE LO HA LOGRADO

SEGUIREMOS HASTA QUE SE MEJOREN NUESTRAS CONDICIONES.

HOY SOMOS NOSOTROS, MAÑANA SERÁS TÚ.

TODOS LOS TRABAJADORES EVENTUALES A FIJOS DE LA EMPRESA PRINCIPAL, FUERA LAS SUBCONTRATAS DE LA UNIVERSIDAD Y DE TODAS PARTES.

Compañero/a, no te resignes. Acude a Solidaridad y Unidad de los Trabajadores para organizar el sindicato de clase, sin liberados ni subvenciones de ningún tipo, para preparar la lucha contra los abusos de la patronal y de los aparatos subvencionados.

 

A todos los trabajadores y trabajadoras de Contact Centers y al resto de la clase obrera

Durante la jornada de paro convocada el pasado día 6 de octubre por parte de las empresas de servicios sindicales en el sector del Contact Center se repartió en manifestaciones en Madrid y Barcelona una hoja con el siguiente contenido que se seguirá repartiendo en los próximos días:

Los trabajadores del sector del Contact Center, igual que el resto de la clase obrera, venimos sufriendo desde hace ya algunos años una rebaja continuada de nuestras condiciones de trabajo. Dada la alta rotación en el sector, muchos de nosotros hemos aterrizado ya directamente con las condiciones rebajadas.

 Los contratos temporales y por campaña son el pan de cada día para todos nosotros, las bolsas de horas u horarios alargados o reducidos según lo quieran las empresas en cada momento también. Y todo ello aliñado con los raquíticos salarios que establece el convenio que nos rige.

 Todo esto estaba ya al orden del día antes de que se empezara a negociar el actual convenio y obviamente lo sigue estando hoy. Por todo ello, no nos faltan razones para secundar el paro de un sólo día del 6 de octubre y las paradas de dos horas por turno previas, las secundamos y animamos a secundarlas. Sin embargo creemos importante aclarar algunas cosas.

 ¿Quién negocia este convenio?

 Los “sindicatos” que negocian este convenio están subvencionados por el Estado y en ocasiones directamente por las Empresas:

No tenemos ninguna duda de que hay muchos militantes y afiliados honestos en estas organizaciones pero no tenemos ninguna duda tampoco de que el aparato como tal y su dirección en particular sirven a los intereses de la Patronal y hemos visto ya demasiadas veces como se dedican a torpedear las huelgas y traicionar a los trabajadores que deciden emprender la lucha.

 Debemos tener mucho cuidado con las maniobras de los “sindicatos” subvencionados que intentarán boicotear una lucha de verdad o que intentarán utilizar la lucha para llegar a cualquier “acuerdo” a costa de nuestras condiciones.

 ¿Qué “convenio” necesitamos?

 Las condiciones legalmente mínimas de trabajo de un sector se rigen por el convenio del mismo, por el convenio de la empresa si existe y en todo caso por las leyes aplicables (el Estatuto de los Trabajadores, etc.). Por todo ello es lógico que la Patronal intente que las condiciones del convenio sean lo más bajas posibles y también es lógico y necesario que los trabajadores nos opongamos a esta rebaja.

Sin embargo, debemos saber también que un convenio es a su vez un seguro de vida para la Patronal, porque luego no se pueden modificar las condiciones firmadas durante su vigencia. Por ello, es mejor no tener convenio que tener un mal convenio que nos ate las manos en nuestras reivindicaciones y que le sirva a la Empresa para imponernos las condiciones que quiere.

 Algunos puntos a no olvidar:

 

-No podemos permitir que en el Convenio se autorice a la Empresa a imponernos sanciones y “castigos”.

-No podemos permitir un Convenio que contenga “comisiones paritarias” es decir de colaboración de clase con nuestros explotadores.

-No podemos permitir un Convenio que siga manteniendo la contratación temporal.

-No podemos permitir ninguna rebaja a nuestras ya rebajadas condiciones.

 

Las condiciones del sector son un reflejo de las condiciones imperantes en los centros y no al revés. Si en la práctica hacen con nosotros lo que quieren, sobre el papel (en el convenio) van a poder imponer también lo que quieran.

 Por esto, cualquier lucha por las condiciones generales tiene que estar enraizada en una lucha contra todo abuso y atropello en los centros de trabajo. Por esto es muy importante que cultivemos la solidaridad y el compañerismo a ultranza en los centros de trabajo (y por encima de los centros de trabajo, empresas y sectores).

 Si la Patronal llega a ceder ante nuestras reivindicaciones es solo porque se ve obligada ante nuestra fuerza organizada, no porque se “acuerde” nada con ella, no porque mediante la negociación los puntos de vista se acerquen, no porque hablando las cosas se resuelvan, sino solo porque los trabajadores actuando conjuntamente tenemos más fuerza que ellos.

 El día de paro debemos hacerlo pero todos sabemos que un día de paro no va a torcer sus intenciones. Si realmente queremos mejorarlas debemos organizarnos con los planteamientos del sindicalismo de clase, preparando pacientemente por un lado la huelga de verdad, indefinida y sin servicios mínimos, y luchando por su extensión a todas las empresas y sectores, y por otro extendiendo la solidaridad y el compañerismo a ultranza, enfrentando cada abuso, cada sanción, cada despido en cada uno de los centros de trabajo, tejiendo la red de solidaridad que es el único medio con el que podemos llegar a enfrentarnos al despotismo y a la prepotencia de la Patronal.

 ¡FUERA ETT'S Y SUBCONTRATAS: TODOS A FIJOS DE LA EMPRESA PRINCIPAL!

 ¡PASO A INDEFINIDO DE TODOS LOS TEMPORALES!

 ¡ANTE LA PREPOTENCIA DE LA PATRONAL: HUELGA INDEFINIDA!

 

¡Contra los abusos y la precariedad en el grupo Gavina!

Recientemente un grupo de trabajadores de las empresas Hostres SL y Crear e Innovar SL (Grupo Gavina) que gestionan los restaurantes      "La Gavina""L'Arròs" del Palau del Mar y "L'Arròs" de Passeig de Borbó, hemos constituido la sección sindical de SUT en dichas empresas para luchar contra los abusos y la precariedad que sufrimos. Ésta es la hoja que estamos repartiendo entre los demás compañeros del centro y de otros centros:

 

¡Difundidla!

 

Adjuntos:
Descargar este adjunto (gavina.pdf)gavina.pdf[ ]62 Kb

Ciut'art cedeix en les reclamacions dels vaguistes / Ciut'art cede ante las reclamaciones de los huelguistas

(más abajo en castellano

 

L’Assemblea de Treballadors de Ciut’art  va decidir per unanimitat el 6 de juny de 2016 encarregar a la Secció Sindical de Solidaritat i Unitat dels Treballadors (SUT) la convocatòria de diverses jornades de vaga per reclamar:

 - La regularització dels contractes en frau de llei i el reconeixement del caràcter indefinit de les relacions laborals

 - La correcta adjudicació dels dies de vacances

 - El final del tracte discriminatori cap als anomenats “reforços”

 - El cessament immediat dels assetjaments duts a terme per l’empresa dirigits als companys i companyes de la Secció Sindical SUT, a més de la retirada de les sancions sense fonament imposades a un dels seus membres.

 

Acord de final de vaga

 

Després de les aturades realitzades els dies 16 i 23 de juny i 15, 20 i 21 de juliol i que han suposat el tancament de l’obertura al públic de diversos museus de Barcelona (MACBA, Fundació Miró, Museu del Disseny, Monestir de Pedralbes, Museu de les Cultures del Món, Museu Etnològic, Fundació Tàpies, Arxiu Històric de Barcelona, Museu de la Música), l’Empresa ha cedit en tots els punts de la taula reivindicativa.

Sintèticament:

1.- L’Empresa regularitza les vacances del període des de l’1 de juliol de 2015 al 30 de juny de 2016, el que suposa la regularització de 764,77 dies de vacances que l’Empresa devia a la plantilla.

2.- Com a mesura de regularització, adicionalment, es computaran per aquest any els dies devengats durant l’estiu per un període de gaudiment d’octubre a gener.

3.- A partir dels anys següents, el període de devengament serà d’octubre a setembre, la qual cosa evitarà moltes de les irregularitats que es donaven en l’assignació de vacances. L’Empresa regularitzarà els últims 4 anys de vacances no cotitzades a la Seguretat Social.

4.- El treball en festius, a part de rebre el plus previst en el conveni, suposarà un dia lliure per cada festiu treballat. Es compensaran retroactivament els festius de l’any 2016 ja treballats.

5.- En el que no queda recollit a l’acord es respectarà el que digui el conveni mentre en duri la vigència.

6.- L’Empresa retira les dues sancions imposades a un membre de la Secció Sindical de SUT.

7.- Es reconeix la igualtat de condicions entre els treballadors de reforç i la resta de la plantilla.

8.- L’Empresa es compromet a convertir en indefinits els contractes de la plantilla i a no realitzar extincions de contractes, és a dir, a garantir la continuïtat en el treball mentre no es realitzi la conversió a indefinits. El calendari de conversió començarà el setembre i s’acabarà el 15 d’octubre.

9.- L’Empresa es compromet també a no extingir el contracte d’una companya a qui s’havia notificat l’extinció durant les convocatòries.

 

L’Assemblea de Treballadors celebrada ahir dilluns 25 de juliol de 2016 va decidir ratificar l’acord i desconvocar les aturades previstes pels dies 27 i 28 de juliol de 2016.

 

Valoració sindical

 

La plantilla de Ciutart  va començar a organitzar-se per tal de defensar-se dels abusos patronals i per millorar les seves condicions ja a l’inici de l’any passat i aquesta organització va fer possible que en les últimes eleccions sindicals la candidatura de SUT aconseguís desplaçar completament la llista de l’Empresa (UGT) que només va aconseguir un membre dels 9 del Comitè d’Empresa.

 

Malgrat això, l’Empresa va seguir mantenint la dinàmica d’arbitrarietat i fets consumats a la que estava acostumada i això es va fer patent en l’assignació absolutament abusiva de vacances per aquest estiu. Aquest abús i d’altres, tenen com a premissa la subcontractació i l’abús de la contractació temporal per tal de tenir sotmesa la plantilla en tot moment.

Aquests van ser els detonants de les mobilitzacions i, des d’aquest punt de vista, el resultat ha estat de la consecució completa dels objectius immediats que s’havia fixat l’Assemblea.

Però la victòria real és la unitat demostrada en les reivindicacions i la projecció d’aquestes reivindicacions a un gran nombre de centres on es subcontracten els serveis i en els que els piquets informatius han passat per estendre la mà a tots els que estem en les mateixes condicions de fragmentació, inestabilitat, precarietat i explotació.

Cal seguir en guàrdia per assegurar que l’Empresa compleix els seus compromisos i mantenir la xarxa de solidaritat que ens ha permès demostrar una vegada més la força de la classe obrera organitzada.

L’Assemblea d’ahir va finalitzar amb un repàs de totes les irregularitats que l’Empresa Ciutart du a terme i que ens segueixen afectant (encara que hagi resolt les plantejades en la taula reivindicativa): categories, congelació salarial, desplaçaments dins de la jornada, subcontractació, etc.

Per tal d’aconseguir  acabar amb aquests abusos que enfonsen les nostres condicions de treball i de vida, necessitem organitzar el sindicat de classe, estendre la solidaritat i el companyerisme a ultrança per sobre de categories o sectors, oposant-nos a totes les arbitrarietats quotidianes i amb la vista posada a la fi de la subcontractació i del treball assalariat.

 

La nostra millor arma, la solidaritat!

Fora ETTs i subcontractes!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

La Asamblea de Trabajadores de Ciut'art decidió por unanimidad el 6 de junio de 2016 encargar a la Sección Sindical de Solidaridad y Unidad de los Trabajadores (SUT) la convocatoria de varias jornadas de huelga para reclamar:

 - La regularización de los contratos en fraude de ley y el reconocimiento del carácter indefinido de las relaciones laborales

 - La correcta adjudicación de los días de vacaciones

 - El final del trato discriminatorio hacia los llamados "refuerzos"

 - El cese inmediato de los acosos llevados a cabo por la empresa dirigidos a los compañeros de la Sección Sindical SUT, además de la retirada de las sanciones sin fundamento impuestas a uno de sus miembros.

  

Acuerdo de final de huelga

 

Tras los paros realizadas los días 16 y 23 de junio y 15, 20 y 21 de julio y que han supuesto el cierre de la apertura al público de varios museos de Barcelona (MACBA, Fundación Miró, Museo del Diseño, Monasterio de Pedralbes , Museo de las Culturas del Mundo, Museo Etnológico, Fundación Tàpies, Archivo Histórico de Barcelona, Museo de la Música), la Empresa ha cedido en todos los puntos de la tabla reivindicativa.

Sintéticamente:

1.- La Empresa regulariza las vacaciones del período desde el 1 de julio de 2015 al 30 de junio de 2016, lo que supone la regularización de 764,77 días de vacaciones que la Empresa debía a la plantilla.

2.- Como medida de regularización, adicionalmente, se computarán para este año los días devengados durante el verano por un período de disfrute de octubre a enero.

3.- A partir de los años siguientes, el periodo de devengo será de octubre a septiembre, lo que evitará muchas de las irregularidades que se daban en la asignación de vacaciones. La Empresa regularizará los últimos 4 años de vacaciones no cotizadas a la Seguridad Social.

4.- El trabajo en festivos, aparte de recibir el plus previsto en el convenio, supondrá un día libre por cada festivo trabajado. Se compensarán retroactivamente los festivos del año 2016 ya trabajados.

5.- En lo que no queda recogido en el acuerdo se respetará lo que diga el convenio mientras dure su vigencia.

6.- La Empresa retira las dos sanciones impuestas a un miembro de la Sección Sindical de SUT.

7.- Se reconoce la igualdad de condiciones entre los trabajadores de refuerzo y el resto de la plantilla.

8.- La Empresa se compromete a convertir en indefinidos los contratos de la plantilla y no realizar extinciones de contratos, es decir, garantizar la continuidad en el trabajo mientras no se realice la conversión a indefinidos. El calendario de conversión comenzará en septiembre y finalizará el 15 de octubre.

9.- La Empresa se compromete también a no extinguir el contrato de una compañera a quien se había notificado la extinción durante las convocatorias.

 

La Asamblea de Trabajadores celebrada ayer lunes 25 de julio de 2016 decidió ratificar el acuerdo y desconvocar los paros previstos para los días 27 y 28 de julio de 2016.

 

Valoración sindical

 

La plantilla de Ciutart comenzó a organizarse para defenderse de los abusos patronales y para mejorar sus condiciones ya al inicio del año pasado y esta organización hizo posible que en las últimas elecciones sindicales la candidatura de SUT lograra desplazar completamente la lista de la Empresa (UGT) que sólo consiguió un miembro de los 9 del Comité de Empresa.

Pese a ello, la Empresa siguió manteniendo la dinámica de arbitrariedad y hechos consumados a la que estaba acostumbrada y esto se hizo patente en la asignación absolutamente abusiva de vacaciones para este verano. Este abuso y otros, tienen como premisa la subcontratación y el abuso de la contratación temporal para tener sometida la plantilla en todo momento.

Estos fueron los detonantes de las movilizaciones y, desde este punto de vista, el resultado ha sido la consecución completa de los objetivos inmediatos que se había fijado la Asamblea.

Pero la victoria real es la unidad demostrada en las reivindicaciones y la proyección de estas reivindicaciones a un gran número de centros donde se subcontratan los servicios y en los que los piquetes informativos han pasado por extender la mano a todos los que estamos en las mismas condiciones de fragmentación, inestabilidad, precariedad y explotación.

Hay que seguir en guardia para asegurar que la Empresa cumple sus compromisos y mantener la red de solidaridad que nos ha permitido demostrar una vez más la fuerza de la clase obrera organizada.

La Asamblea de ayer finalizó con un repaso de todas las irregularidades que la Empresa Ciutart lleva a cabo y que nos siguen afectando (aunque haya resuelto las planteadas en la tabla reivindicativa): categorías, congelación salarial, desplazamientos dentro de la jornada, subcontratación, etc.

Para conseguir acabar con estos abusos que hunden nuestras condiciones de trabajo y de vida, necesitamos organizar el sindicato de clase, extender la solidaridad y el compañerismo a ultranza por encima de categorías o sectores, oponiéndose a todas las arbitrariedades cotidianas y con la vista puesta en el fin de la subcontratación y del trabajo asalariado.

 

Nuestra mejor arma, la solidaridad!

Fuera ETTs y subcontratas!

 

Reunió del Comitè de Vaga amb l'Empresa Ciut'art

 

 

Avui, dia 20 de juny del 2016, s’ha mantingut una reunió entre l’Empresa Ciut’art i el Comitè de Vaga.

L’Empresa ha realitzat una “proposta” (veure adjunt):

 

Es veu a primera vista, que això no és una solució a cap dels problemes plantejats i que l’Empresa pretén que esperem 120 dies naturals (4 mesos!!) a resoldre les irregularitats en les vacances i els festius així com les irregularitats dels contractes. A canvi, l’Empresa vol que es desconvoquin les aturades.

- Retirada de les sancions al company sancionat

- Reconeixement del dret dels “reforços” a realitzar canvis

- Obrir un període de negociació de 120 dies naturals per detectar les irregularitats en les vacances i els contractes.
 

Ciut’art porta 3 mesos prenent-nos el pèl i vol que li donem 4 mesos més per seguir-ho fent...

El dia 7 de març de 2016 es va constituir a secció sindical de SUT a l’Empresa i es van traslladar ja aquestes reclamacions (d’això en fa 3 mesos i escaig). No vam obtenir resposta a les mateixes, ni tan sols després d’haver obtingut presència en el Comitè d’Empresa en les eleccions del 13 d’abril del 2016.

Vam anar a Inspecció de Treball, i acte seguit vam emplaçar a l’Empresa a una reunió de la que no vam obtenir resposta, malgrat que vam reiterar la sol·licitud una altra vegada. Finalment l’Empresa ens va citar a una reunió a realitzar quan ja havia començat el període de vacances. Amb aquesta cronologia a l’esquena i en vista que el període de vacances del 2015-2016 s’està acabant (l’empresa conta les vacances de l’1 de juliol al 30 de juny), s’han convocat les aturades actuals.

Des de la convocatòria de les aturades hem mantingut dues reunions amb l’Empresa. Una el dia 13 de juny i una altra avui dia 20 de juny de 2016. Cal remarcar que l’Empresa va declinar una reunió proposada pel dia 17 de juny per part nostra.

En la reunió d’avui l’Empresa ha proposat un període de 4 mesos per resoldre les irregularitats en les vacances i contractes. Ens sembla evident i així ho ha confirmat l’Assemblea de vaguistes realitzada aquest vespre que és un període òbviament excessiu, tenint en compte que vam assenyalar aquestes irregularitats fa dos mesos i l’Empresa no ha fet res per resoldre-les.

L’Empresa s’escuda en que cal revisar tot els casos i que això vol temps. Com si no haguessin tingut temps de fer-ho en aquesta última setmana o, millor dit, en els últims tres mesos o en els últims 15 anys. Com a Comitè de Vaga, pensàvem que en la reunió d’avui podríem tractar i verificar, fins i tot cas per cas si cal, les irregularitats de les vacances i dels contractes. Però ni l’Empresa ha fet l’esforç de verificar els casos, ni ha estat disposada a fer-ho en la reunió d’avui.

Per tal de revisar efectivament tots els casos i resoldre les irregularitats, fins i tot, insistim, cas per cas, no es necessita un període de 120 dies (4 mesos) sinó que es pot realitzar en un temps molt menor. Hem comunicat a l’Empresa la nostra disposició a reunir-nos des de demà mateix a primera hora del matí per tal de regularitzar la situació, però ens reafirmem en la determinació de tirar endavant les aturades convocades si l’Empresa no satisfà les reclamacions plantejades. És una presa de pèl que l’Empresa, tres mesos després de que li plantegéssim les irregularitats pretengui que es necessiten 4 mesos més per regularitzar les vacances.

Per tot això, l’Assemblea de vaguistes ha decidit mantenir les aturades convocades.

 

Adjuntos:
Descargar este adjunto (proposta al comitè vaga-page-001.jpg)proposta de l'empresa[ ]703 Kb

Primer dia de protesta a Ciut'art

(más abajo en castellano) 

El dia 16 s’ha desenvolupat el primer dia de protesta de les aturades convocades a Ciut’art per part de la Secció Sindical de SUT a l’Empresa, amb un seguiment aplastant per part de la plantilla.

 

Durant el dia, un piquet informatiu ha recorregut els museus de Barcelona per tal d’assegurar l’efectivitat de l’aturada convocada i per tal de portar la protesta i les reivindicacions també a la resta de centres on companys i companyes es troben en la mateixa situació. Per efecte del dia de vaga convocada han tancat el MACBA, Fundació Miró, Museu del Disseny, Monestir de Pedralbes, Museu de les Cultures del Món, Museu Etnològic, Fundació Tàpies, Arxiu Històric de Barcelona, Museu de la Música, Museu de la Virreina i els serveis educatius del CCCB. El piquet informatiu ha “visitat” també La Pedrera, la Casa Batlló, el Museu Picasso, el Museu del Born, l’ICUB i el MNAC.

 

La protesta ha comptat amb el suport en els piquets de treballadors i treballadores de vàries empreses i, en particular, dels companys del servei d’acomodació de L’Auditori que, malgrat haver desconvocat les pròpies aturades, han mantingut les mobilitzacions conjuntes. El piquet s’ha concentrat a les 19h a les portes del MACBA, on el museu pretenia inaugurar l’exposició malgrat la vaga convocada. Davant de les reclamacions dels vaguistes, el museu ha cancel·lat la inauguració. La difusió s'ha fet a @vaga_ciutart i #vagaciutart.

 

Durant el dia de protesta, l'Empresa Ciut'art ha enviat un correu electrònic als treballadors explicant el "codi de bones pràctiques" que ha realitzat amb la resta de la Patronal i que presentarà a l'ICUB.

 

Podem anticipar que no participarem d’un muntatge orientat a garantir que es manté la fragmentació de plantilles i que les empreses subcontractistes segueixin assegurant el seu benefici a costa de la nostra força de treball (i aquest codi de “bones pràctiques” no és altra cosa que això).

 

Sense perjudici de la taula reivindicativa concreta de les aturades convocades (que s'acabin les irregularitats amb les vacances i festius, que es converteixin en indefinits els contractes fraudulents, que no hi hagi discriminació amb els "reforços" i que es retirin les sancions anti-sindicals); donat que l'empresa ens demana l’opinió sobre el “codi” que han fet, l'Assemblea de Treballadors celebrada ahir ha decidit proposar a Ciutart, a l'ICUB i a la resta d'empreses principals, un conjunt de mesures senzilles per millorar amb caràcter immediat les condicions de les treballadores i treballadors subcontractats:

 

  • Contractació directa per part de les empreses principals (públiques i privades).

  • Contractació indefinida i consolidació de jornada.

  • Manteniment de la plantilla, subrogació en qualsevol cas.

  • Salari mínim de 1500€ mensuals en 14 pagues.

  • Respecte de la totalitat dels dies de descans (vacances, festius, descans diari i setmanal).

  • Aplicació d'aquestes criteris a la totalitat dels treballadors i treballadores subcontractades: manteniment, neteja, atenció al públic, auxiliars, tallers, etc.

 

--------------------------------------------------------------------


El día 16 se ha desarrollado el primer día de protesta de los paros convocados en Ciut'art por parte de la Sección Sindical de SUT en la Empresa, con un seguimiento aplastante por parte de la plantilla.
 
Durante el día, un piquete informativo ha recorrido los museos de Barcelona para asegurar la efectividad del paro convocado y para llevar la protesta y las reivindicaciones también al resto de centros donde compañeros se encuentran en la misma situación. Por efecto del día de huelga convocada han cerrado el MACBA, Fundación Miró, Museo del Diseño, Monasterio de Pedralbes, Museo de las Culturas del Mundo, Museo Etnológico, Fundación Tàpies, Archivo Histórico de Barcelona, Museo de la Música, Museo de la Virreina y los servicios educativos del CCCB. El piquete informativo ha "visitado" también La Pedrera, la Casa Batlló, el Museo Picasso, el Museo del Born, el ICUB y el MNAC.
 
La protesta ha contado con el apoyo en los piquetes de trabajadores de varias empresas y, en particular, de los compañeros del servicio de acomodación del Auditorio que, pese a haber desconvocado los propios paros, han mantenido las movilizaciones conjuntas. El piquete se ha concentrado a las 19h en las puertas del MACBA, donde el museo pretendía inaugurar la exposición a pesar de la huelga convocada. Ante las reclamaciones de los huelguistas, el museo ha cancelado la inauguración. La difusión se ha realizado en @vaga_ciutart y #vagaciutart.
 
Durante el día de protesta, la Empresa Ciut'art ha enviado un correo electrónico a los trabajadores explicando el "código de buenas prácticas" que ha realizado con el resto de la Patronal y que presentará en el ICUB.
 
Podemos anticipar que no participaremos de un montaje orientado a garantizar que se mantiene la fragmentación de plantillas y que las empresas subcontratistas sigan asegurando su beneficio a costa de nuestra fuerza de trabajo (y este código de "buenas prácticas" no es otra cosa que eso).
 
Sin perjuicio de la tabla reivindicativa concreta de los paros convocados (que se acaben las irregularidades con las vacaciones y festivos, que se conviertan en indefinidos los contratos fraudulentos, que no haya discriminación con los "refuerzos" y que se retiren las sanciones anti -sindicales); dado que la empresa nos pide la opinión sobre el "código" que han hecho, la Asamblea de Trabajadores celebrada ayer ha decidido proponer a Ciutart, el ICUB y al resto de empresas principales, un conjunto de medidas sencillas para mejorar con carácter inmediato las condiciones de las trabajadoras y trabajadores subcontratados:



• Contratación directa por parte de las empresas principales (públicas y privadas).
• Contratación indefinida y consolidación de jornada.
• Mantenimiento de la plantilla, subrogación en cualquier caso.
• Salario mínimo de 1500 € mensuales en 14 pagas.
• Respecto de la totalidad de los días de descanso (vacaciones, festivos, descanso diario y semanal).
• Aplicación de estas criterios a la totalidad de los trabajadores y trabajadoras subcontratadas: mantenimiento, limpieza, atención al público, auxiliares, talleres, etc. 


 

 

 
 
Adjuntos:
Descargar este adjunto (IMG_2643.JPG)tàpies tancat[ ]2321 Kb
Descargar este adjunto (IMG_2650.JPG)macba tancat[ ]129 Kb
Descargar este adjunto (IMG_2658.JPG)virreina tancat[ ]2233 Kb
Descargar este adjunto (IMG_2661.JPG)dhub tancat[ ]112 Kb
Descargar este adjunto (IMG_2662.JPG)música tancat[ ]112 Kb
Descargar este adjunto (IMG_2678.JPG)inauguració macba cancelada[ ]1640 Kb

Es mantenen les aturades convocades als museus de Barcelona

 

 

Els acomodadors de L'Auditori arriben a un acord i desconvoquen la vaga

 

Els treballadors del servei d'acomodació de L'Auditori es van reunir el passat dilluns 13 de juny amb L'Auditori i ArtLogic, que els van traslladar una proposta que va ser transmesa a l'assemblea de treballadors. L’Assamblea va considerar satisfetes les seves reivindicacions. D’acord amb el mandat de L’Assemblea, la Secció Sindical de SUT ha desconvocat la vaga el dimecres 15 de juny, deixant sense efecte les aturades previstes pels dies 16 i 17 de juny i 10 i 21 de juliol.

 

Els treballadors de Ciut'art mantenen les aturades previstes pels dies 16 i 23 de juny i 2 de juliol

 

Els treballadors de Ciut'art, en canvi, mantenen la convocatòria de vaga i realitzaran aturades demà dijous 16 de juny, coincidint amb la inauguració de l’exposició del MACBA, així com el 23 de juny i el 2 de juliol.  Els centres afectats són MACBA, Fundació Miró, CCCB, Museu del Disseny, Monestir de Pedralbes, Museu de les Cultures del Món, Museu Etnològic, Fundació Tàpies, Arxiu Històric de Barcelona, Museu de la Música. Això es deu a que la reunió que va mantenir el comitè de Vaga amb l’Empresa Ciut’art va ser totalment infructuosa i no s’hi van poder abordar solucions concretes a les reclamacions dels treballadors.

 

Aquestes decisions s’han pres a l’Assemblea de Treballadors celebrada de forma conjunta per part de les plantilles d’Artlogic i de Ciut’art per valorar els resultats de les respectives reunions.

 

Malgrat que es desconvoquin les aturades previstes al Servei d’Acomodació de L’Auditori, els treballadors d’aquest equipament han reafirmat en l’Assemblea que mantindran les mobilitzacions conjuntes en suport dels dies de protesta i de les aturades convocades per la Secció Sindical de SUT de Ciut’art.

 

¡Els treballadors del servei d’acomodació hem convocat aturades els dies 16 de juny, 10 de juliol i 21 de juliol! ¡Uniu-vos a les aturades! ¡Organitzem-nos conjuntament! / ¡Los trabajadores del servicio de acomodación hemos convocado paros los días 16 de

(más abajo en castellano)

Hem convocat les aturades per tal que la nova empresa adjudicataria, ArtLogic, respecti el pacte de final de vaga de l’1 de juliol de 2015. Perquè ens paguin aquells serveis pels quals estàvem convocats i posteriorment s’han anul·lat o directament ens els han retirat. Perquè paguin puntualment les nòmines i sense errors. Pel manteniment de l’actual sistema de crida, tal com es reconeix a l’acord de l’1 de juliol de 2015. I per tal que L’Auditori pagui els salaris que hauria d’haver cobrat el  nostre company, a qui L’Auditori va vetar la participació al projecte Històries Elèctriques per haver fet vaga i ser representant de la secció sindical de SUT.


Els nostres companys de l’empresa Ciut’art, subcontracta que gestiona museus com el Museu de la Música, MACBA, CCCB, Disseny Hub, etc. han convocat, a través de la secció sindical de SUT a Ciut’art, una sèrie d’aturades per reivindicar que l’empresa regularitzi la seva situació laboral: contractes indefinits per a tota la plantilla (fi dels contractes temporals fraudulents), vacances, fi de les sancions antisindicals…


El dia 16 de juny coincideixen les convocatòries d’aturada d’ambdues plantilles de treballadors (Ciut’art i ArtLogic) pel que ens coordinarem per realitzar les accions d’aquest dia de protesta i de denúncia.


Ens hem assabentat que el dia 21 de juny s’ha convocat una aturada que afecta als treballadors de l’empresa principal (L’Auditori) reclamant el cobrament de la paga extra impagada i els auments de l’IPC adeudats.


Els treballadors hem d’intentar organitzar i coordinar les nostres lluites conjuntament, més encara si treballem al mateix CENTRE DE TREBALL (L’Auditori, Museu i fins i tot Esmuc). Tan sols coordinant-nos conjuntament i establint llaços de solidaritat entre nosaltres evitarem que l’empresa ens pugui utilitzar per rebentar les vagues dels nostres companys (com va fer a la nostra vaga de l’any passat) i exercirem prou pressió per tal que L’Auditori i subcontractes cedeixin a les nostres reclamacions.
Només amb aquesta unió podrem acabar amb la subcontractació i evitar la voràgine subcontractista que no té fre (ningú pot assegurar que no s’externalizarà el seu departament o lloc de feina). Podrem acabar amb la divisió de plantilla dins el mateix centre, amb l’existència de treballadors de 1ª, 2ª i 3ª categoria, amb la divisió corporativista entre l’anomenada “gent de la casa” i externs.Sobretot, fem una crida a l’organització conjunta entre companys amb contractes temporals, companys subcontractats, a aquells a qui us redueixen les condiciones a cada canvi d’empresa, a aquells que ni tan sols teniu dret a subrogació quan canvia la subcontracta de torn, als qui porteu anys treballant en aquest centre de treball i no se us reconeix l’antiguitat real, als que us esgoten en jornades maratonianes concentrades en dos i tres dies de feina i després us envien a l’atur sense cap mirament, a aquells en pitjors condicions.Us animem a contactar amb les seccions sindicals de SUT al centre de treball de L’Auditori (serveis d’acomodació, bar i atenció al públic del Museu de la Música).

 

Al servei d’acomodació hem aconseguit que tots siguem fixos-discontinus indefinits (fins i tot els companys que van contractar després de la vaga), que es reconegués la subrogació, que s’aumentessin salaris i personal. No és impossible, només hem d’organitzar-nos i recolzar-nos.


¡ACUDEIX AL SINDICAT DE CLASSE SUT!
¡ORGANITZA’T PER DEFENSAR-TE DELS ATROPELLAMENTS DE L’EMPRESA!
¡PROU DIVISIÓ ENTRE TREBALLADORS FIXOS I TEMPORALS!
¡PROU DIVISIÓ ENTRE SUBCONTRACTATS I FIXOS!
!TOTS A FIXOS DE L’EMPRESA PRINCIPAL!
¡FORA SUBCONTRACTES I ETT’S!

Hemos convocado los paros para que la nueva empresa adjudicataria, ArtLogic, respete el pacto de fin de huelga de 1 de julio de 2015. Para que nos paguen aquellos servicios para los que estábamos convocados y posteriormente se han anulado o directamente nos han retirado. Para que paguen puntualmente las nóminas y sin errores. Para el mantenimiento del actual sistema de llamamiento, tal y como se reconoce en el acuerdo de 1 de julio de 2015. Y para que L’Auditori pague los salarios que debería haber cobrado nuestro compañero, a quien L’Auditori vetó la participación en el proyecto Històries Elèctriques por haber hecho huelga y ser representante de la sección sindical de SUT.


Nuestros compañeros de la empresa Ciut’art, subcontrata que gestiona museos como el Museu de la Música, MACBA, CCCB, Disseny Hub, etc. han convocado, a través de la sección sindical de SUT en Ciut’art, una serie de paros para reivindicar que la empresa regularice su situación laboral: contratos indefinidos para toda la plantilla (fin de los contratos temporales fraudulentos), vacaciones, fin de las sanciones antisindicales…


El día 16 de junio coinciden las convocatorias de paro de ambas plantillas de trabajadores (Ciut’art y ArtLogic) por lo que nos coordinaremos para realizar las acciones de este día de protesta y de denuncia.


Nos hemos enterado de que el día 21 de junio se ha convocado un paro que afecta a los trabajadores de la empresa principal (L’Auditori) reclamando el cobro de la paga extra impagada y los aumentos del IPC adeudados.


Los trabajadores tenemos que intentar organizar y coordinar nuestras luchas conjuntamente, más aún si trabajamos en el mismo CENTRO DE TRABAJO (L’Auditori, Museu e incluso Esmuc). Sólo coordinándonos conjuntamente y estableciendo lazos de solidaridad entre nosotros evitaremos que la empresa nos pueda utilizar para reventar las huelgas de nuestros compañeros (como hizo en nuestra huelga del año pasado) y ejerceremos suficiente presión para que L’Auditori y subcontratas cedan a nuestras reclamaciones.

Sólo con esta unión podremos acabar con la subcontratación y evitar la vorágine subcontratista que no tiene freno (nadie puede asegurar que no se vaya a externalizar su departamento o puesto de trabajo). Podremos acabar con la división de plantilla en el mismo centro, con la existencia de trabajadores de 1ª, 2ª y 3ª categoría, con la división corporativista entre la llamada “gente de la casa” y externos.

 

Sobre todo, llamamos a la organización conjunta entre compañeros con contratos temporales, compañeros subcontratados, a aquellos a quienes reducen las condiciones a cada cambio de empresa, a aquellos que ni siquiera tenéis derecho a subrogación cuando cambia la subcontrata de turno, a los que lleváis años trabajando en este centro de trabajo y no se os reconoce vuestra antigüedad real, a los que os estrujan en jornadas maratonianas concentradas en dos y tres días de trabajo  y después os mandan al paro sin ningún miramiento, a aquellos en peores condiciones.

Os animamos a contactar con las secciones sindicales de SUT en el centro de trabajo de L’Auditori (servicios de acomodación, bar y atención al público del Museu de la Música).

En acomodación hemos conseguido que todos seamos fijos-discontinuos indefinidos (incluso los compañeros que contrataron después de la huelga), que se reconociera la subrogación, que se aumentaran salarios y personal. No es imposible, sólo tenemos que organizarnos y apoyarnos.

¡ACUDE AL SINDICATO DE CLASE SUT!
¡ORGANÍZATE PARA DEFENDERTE DE LOS ATROPELLOS DE LA EMPRESA!
¡BASTA DE DIVISIÓN ENTRE TRABAJADORES FIJOS  Y TEMPORALES!
¡BASTA DE DIVISIÓN ENTRE SUBCONTRATADOS Y FIJOS!
!TODOS A FIJOS DE LA EMPRESA PRINCIPAL!
¡FUERA SUBCONTRATAS Y ETT’S!

La Secció Sindical de SUT a SERVEIS EDUCATIUS CIUT’ART convoca aturades de protesta durant l’estiu / La Sección Sindical de SUT en SERVEIS EDUCATIUS CIUT'ART convoca paros de protesta durante el verano

(más abajo en castellano)

En l’última Assemblea celebrada el dilluns 6 de juny de 2016, els treballadors i treballadores de SERVEIS EDUCATIUS CIUT’ART van decidir per unanimitat encarregar a la Secció Sindical de Solidaritat i Unitat dels Treballadors (SUT) la convocatòria de dies de protesta en els quals els treballadors faran vaga.

SERVEIS EDUCATIUS CIUT’ART és la adjudicatària dels serveis d’atenció al públic de diversos dels museus més emblemàtics de la ciutat de Barcelona: MACBA, Fundació Miró, CCCB, Museu del Disseny, Monestir de Pedralbes, Museu de les Cultures del Món, Museu Etnològic, Fundació Tàpies, Arxiu Històric de Barcelona, Museu de la Música.

El primer dia de protesta, convocat per la Secció Sindical de SUT, està anunciat pel 16 de juny, coincidint amb la inauguració de l’exposició del MACBA d’aquesta temporada.

Els altres dies de protesta convocats són el 23 de juny i 2 de juliol. Els treballadors han traslladat a l’Empresa que aquestes aturades poden convertir-se en vaga indefinida si no es frenen els abusos denunciats.

Últimes eleccions

El sindicat SUT va obtenir a les passades eleccions sindicals a l’Empresa (que es van celebrar el 13 d’abril de 2016), 8 dels 9 membres del Comitè d’Empresa, amb el suport del 85% de la plantilla.

En les anteriors eleccions el nombre de votants havia estat només de 22, en una Empresa de més de 150. El dia de les votacions havia estat en dilluns, dia de descans setmanal de la majoria dels treballadors, i només hi havia hagut urna a les oficines centrals. D’aquesta manera l’Empresa s’havia procurat un Comitè afí a la Direcció.

La secció sindical de SUT va reclamar que en aquestes eleccions el dia de votació fos en un dia laborable per la majoria de la plantilla i que les urnes fossin itinerants i es desplacessin a tots els centres. D’aquesta manera la participació ha estat del 84% (125 votants sobre 149 electors). Al poder votar la majoria dels treballadors, el resultat ha estat un suport massiu a la candidatura reivindicativa de la secció sindical de SUT.

L’Empresa va impugnar les votacions però el laude ha resolt que la impugnació de l’Empresa no tenia cap fonament. La nostra interpretació és que l’Empresa va fer aquesta impugnació per tal de dificultar la constitució del nou Comitè i esquivar les reivindicacions de la secció sindical

L’únic membre d’UGT del Comité, el Roger Taixés, és un supervisor de diversos serveis i és la mà dreta de la Directora de l’Empresa.

La gota que ha fet vessar el vas

Des de la secció sindical de SUT venim denunciant que els abusos derivats del treball assalariat s’amplifiquen amb la subcontractació i denunciem a les institucions públiques i empreses privades que fomenten la fragmentació de plantilles i la degradació de les condicions laborals a través de la subcontractació.

La gota que ha fet vessar el vas però són les vacances i els festius, sumat a l’ús abusiu de la contractació temporal en frau de llei. A Ciut’art, no tenim dret a realitzar els dies festius i tampoc se’ns permet realitzar-los en un altre dia. Gairebé cap treballador té els 31 dies de vacances establerts a l’Empresa encara que porti més d’un any treballant i hi ha casos que fa més d’un any que treballen i CIUTART només els reconeix 5 dies de vacances o treballadores que després de treballar dos anys hauran gaudit de només 20 dies de vacances. L’Empresa ens roba sistemàticament les vacances i els festius, és a dir, el nostre temps de descans i la nostra vida.

La convocatòria dels dies de protesta amb aturades és per reclamar:

- La regularització dels contractes en frau de llei i el reconeixement del caràcter indefinit de les relacions laborals

- La correcta adjudicació dels dies de vacances

- El final del tracte discriminatori cap als anomenats “reforços”

- El cessament immediat dels assetjaments duts a terme per l’empresa dirigits als companys i companyes de la Secció Sindical SUT, a més de la retirada de les sancions sense fonament imposades a un dels seus membres.

Fora ETT’s i subcontractes! Tots a fixos de l’Empresa principal!

Un dels nostres objectius com a sindicat és acabar amb la subcontractació. Però al mateix temps considerem que no s’aconseguirà aquest objectiu si abans els treballadors no aconseguim organitzar-nos també per plantar cara als abusos i atropellaments quotidians, per ensenyar les dents i lluitar contra el despotisme al que estem sotmesos en el dia a dia.

Per això, aquestes aturades tenen una fita clara derivada d’un abús molt concret però que hem decidit no permetre més. Amb aquest objectiu com a fita immediata però amb la vista enfocada al final de la subcontractació, s’han convocat els dies de protesta i les aturades anunciades.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En la última Asamblea celebrada el lunes 6 de junio de 2016, los trabajadores y trabajadoras de SERVEIS EDUCATIUS CIUT'ART decidieron por unanimidad encargar a la Sección Sindical de Solidaridad y Unidad de los Trabajadores (SUT) la convocatoria de días de protesta en los que los trabajadores harán huelga.


SERVEIS EDUCATIUS CIUT'ART es la adjudicataria de los servicios de atención al público de varios de los museos más emblemáticos de la ciudad de Barcelona: MACBA, Fundació Miró, CCCB, Museu del Disseny, Monestir de Pedralbes, Museu de les Cultures del Món, Museu etnològic, Fundació Tàpies, Arxiu Històric de Barcelona, Museu de la Música.


El primer día de protesta, convocado por la Sección Sindical de SUT, está anunciado para el 16 de junio, coincidiendo con la inauguración de la exposición del MACBA de esta temporada.

Los otros días de protesta convocados son el 23 de junio y 2 de julio. Los trabajadores han trasladado a la Empresa que estos paros pueden convertirse en huelga indefinida si no se frenan los abusos denunciados.

Últimas elecciones


El sindicato SUT obtuvo en las pasadas elecciones sindicales en la Empresa (que se celebraron el 13 de abril de 2016), 8 de los 9 miembros del Comité de Empresa, con el apoyo del 85% de la plantilla.


En las anteriores elecciones el número de votantes había sido sólo de 22, en una Empresa de más de 150. El día de las votaciones había sido el lunes, día de descanso semanal de la mayoría de los trabajadores, y sólo había habido urna en las oficinas centrales. De esta manera la Empresa se había procurado un Comité afín a la Dirección.


La sección sindical de SUT reclamó que en estas elecciones el día de votación fuera en un día laborable para la mayoría de la plantilla y que las urnas fueran itinerantes y se desplazaran a todos los centros. De esta manera la participación ha sido del 84% (125 votantes sobre 149 electores). Al poder votar la mayoría de los trabajadores, el resultado ha sido un apoyo masivo a la candidatura reivindicativa de la sección sindical de SUT.


La Empresa impugnó las votaciones pero el laudo ha resuelto que la impugnación de la Empresa no tenía ningún fundamento. Nuestra interpretación es que la Empresa realizó la impugnación para dificultar la constitución del nuevo Comité y esquivar las reivindicaciones de la sección sindical


El único miembro de UGT del Comité, Roger Taixés, es un supervisor de varios servicios y es la mano derecha de la Directora de la Empresa.


La gota que ha colmado el vaso


Desde la sección sindical de SUT venimos denunciando que los abusos derivados del trabajo asalariado se amplifican con la subcontratación y denunciamos a las instituciones públicas y empresas privadas que fomentan la fragmentación de plantillas y la degradación de las condiciones laborales a través de la subcontratación.


Pero la gota que ha colmado el vaso son las vacaciones y los festivos, sumado al uso abusivo de la contratación temporal en fraude de ley. En Ciut'art, no tenemos derecho a realizar los días festivos y tampoco se nos permite realizarlos otro día. Casi ningún trabajador tiene los 31 días de vacaciones establecidos en la Empresa aunque lleve más de un año trabajando y hay casos que hace más de un año que trabajan y CIUTART sólo les reconoce 5 días de vacaciones o trabajadoras que después de trabajar dos años habrán disfrutado de sólo 20 días de vacaciones. La Empresa nos roba sistemáticamente las vacaciones y los festivos, es decir, nuestro tiempo de descanso y nuestra vida.


La convocatoria de los días de protesta con paros es para reclamar:


- La regularización de los contratos en fraude de ley y el reconocimiento del carácter indefinido de las relaciones laborales


- La correcta adjudicación de los días de vacaciones


- El final del trato discriminatorio hacia los llamados "refuerzos"


- El cese inmediato de los acosos llevados a cabo por la empresa dirigidos a los compañeros de la Sección Sindical SUT, además de la retirada de las sanciones sin fundamento impuestas a uno de sus miembros.


Fuera ETTs y subcontratas! Todos a fijos de la Empresa principal!


Uno de nuestros objetivos como sindicato es acabar con la subcontratación. Pero al mismo tiempo consideramos que no se logrará este objetivo si antes los trabajadores no conseguimos organizarnos también para hacer frente a los abusos y atropellos cotidianos, para enseñar los dientes y luchar contra el despotismo al que estamos sometidos en el día a día.


Por ello, estos paros tienen una meta clara derivada de un abuso muy concreto pero que hemos decidido no permitir más. Con este objetivo como meta inmediata pero con la vista enfocada al final de la subcontratación, se han convocado los días de protesta y los paros anunciados.

Fora ETT's i subcontractes! Tots a fixos de l'empresa principal! / ¡Fuera ETT's y subcontratas! ¡Todos a fijos de la empresa principal!

(más abajo en castellano)

 

Adjuntem la fulla que s’ha començat a distribuir per Barcelona i es distribuirà específicament durant l’anomenada “nit dels museus”, encara que també es distribuirà en molts més àmbits.

 

Amb aquest repartiment pretenem difondre la necessitat d’organitzar-nos per acabar amb la subcontractació. La subcontratació en sí no és l’arrel de l’explotació (que té l'arrel en el treball assalariat) però és una evidència que la subcontractació afavoreix la divisió entre nosaltres (tant entre contractats i subcontractats, com entre els diferents grups subcontractats). És doncs una lluita que és premissa i que tendeix a una lluita més general i unitària de la classe obrera.

 

Sobre el corporativisme

 

És un error (o una concepció insidiosa conscientment cultivada) plantejar la qüestió sector per sector. Això només fa que accentuar la divisió entre el conjunt de la plantilla subcontractada (divisió més velada però tremendament nefasta).

 

Cal que tothom comenci a la vegada? No. És veritat que demà o demà passat, pot desencadenar-se una vaga en aquest o aquell centre o empresa, en un servei específic dels que estiguin subcontractats. La responsabilitat del sindicalisme de classe és precisament la d’haver donat les consignes de la direcció anti-corporativista del moviment per tal que es pugui estendre al màxim i poder aconseguir les fites últimes o com a mínim una millora palpable de les condicions.

 

Per poder tirar endavant una lluita d’aquesta envergadura calen lligams organitzatius sòlids i el cultiu previ del companyerisme a ultrança per sobre de qualsevol divisió que ens vulgui imposar la patronal. Aquests lligams sòlids conformen el sindicat de classe.

 

Sobre les plataformes…

 

Les plataformes neixen i desapareixen, no poden mantenir uns certs principis, i usualment serveixen per esborrar les actuacions passades de cadascú. Nascudes sobre una base corporativista (específicament pel sector cultural) es veuen abocades a actes escènics i de marketing sense fons real, a la il·lusió institucional i, en definitiva, a fer-li el joc a l’Ajuntament i a les Empreses.

 

Un exemple és la consigna de la “remunicipalització”, la qual està de moda últimament. Resulta que sota l’aparença de ser una consigna correcta contra la subcontractació, amaga una parcialitat de naturalesa corporativista. No és més que un mal succedani d’una consigna més profunda: Fora ETTs i subcontractes, tots a fixos de l’empresa principal. Però al mateix temps, què passa amb aquelles companyes i companys que treballen subcontractats per empreses privades? La majoria de subcontractes donen serveis al sector públic i al privat. I per què la reducció a l’àmbit municipal quan la resta d’administracions també subcontracten tots els serveis?

 

Una menció específica mereix l’anomenada “Plataforma de la Cultura” impulsada per UGT. UGT és una empresa de serveis sindicals (com ho són diverses altres organitzacions que s'autodenominen "sindicats") i en cap cas pot representar una alternativa a la situació actual de la que formen part integrant.

 

Posarem un exemple més concret que il.lustrarà bé la nostra opinió. El portaveu d'aquesta plataforma que apareix com a "treballador de Ciut'art" és en realitat un supervisor de l'empresa, mà dreta de la directora de Ciut'art. Formava part dels Comitès anteriors i ha firmat sempre el que l'empresa li ha posat a davant, inclòs el raquític conveni de l'empresa les condicions del qual ara volen imposar al sector dels museus. És qui, en la pràctica, porta endavant totes les mesures de precarització de les nostres condicions.

 

En les últimes eleccions sindicals, el mes passat, UGT ha tret només un membre del comité mentre els altres 8 membres del Comitè són companyes i companys de SUT (104 vots de 125). No és casualitat ja que la llista d'UGT ha estar organitzada per part de la direcció de l'empresa i tota la plantilla ho sap i ha actuat en conseqüència.

 

La qual cosa ens porta al següent punt.

 

Des del sindicat SUT, estem a favor d'acabar amb la subcontractació i que tots els serveis externalizats passin a ser fixos de les respectives empreses principals.

 

Un codi de "bones pràctiques" (que és una de las perles que aquesta plataforma proposa) servirà per consolidar la subcontractació per comptes d'acabar amb ella. Que el segon d'abord de Ciut'art abanderi aquest codi, diu molt de com serà. No estem a favor d'un rentat de cara de la subcontractació. D'altra banda, no tenim moltes expectatives en un ajuntament que ha confirmat en el càrrec a la direcció de l'Auditori, direcció que va estar organitzant l'esquirolatge en la vaga convocada per part de la secció sindical de SUT a Manpower i que es va estendre al Liceu. També hem vist com aquest mateix ajuntament adjudicava concessions amb reduccions dràstiques de pressupost que només poden representar acomiadaments i reduccions de condicions.

 

Com podem aconseguir l’objectiu d’acabar amb la subcontractació? I què fem mentrestant?

 

Creiem que és un moviment vaguístic, com el que van portar endavant les nostres companyes i companys de L'Auditori i el Liceu, el que podrà acabar amb la subcontractació. Un moviment que no només es centri en els treballadors i treballadores culturals sino que aconsegueixi estendre's a més centres i ajuntar a tots els serveis (neteja, manteniment, atenció al públic, restauració, etc).

 

Aquest objectiu a mig termini cal combinar-lo amb tota una altra sèrie de reclamacions immediates a plantejar conjuntament amb el final de la subcontractació en totes les vagues que es vagin desencadenant: contractació indefinida, subrogació garantida, consolidació de jornada, salari de 1500€ mínims al mes (a jornada completa), són alguns punts que reclamem.

 

Des d’aquí cridem a totes les treballadores i treballadors subcontractats a organitzar el sindicat de classe i a organitzar-nos per defensar-nos amb ungles i dents contra tots els abusos quotidians als que estem sotmesos, trencant qualsevol barrera corporativista entre nosaltres i estenent el companyerisme i la solidaritat per sobre de qualsevol divisió. És un mateix moviment el que ens ha de permetre defensar-nos aquí i ara, preparant accions de major envergadura contra la subcontractació i per l’abolició del treball assalariat.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

Adjuntamos la hoja que se ha empezado a distribuir por Barcelona y se distribuirá específicamente durante la llamada "noche de los museos", aunque también se distribuirá en muchos más ámbitos.

Con este reparto pretendemos difundir la necesidad de organizarnos para acabar con la subcontratación. La subcontratación en sí no es la raíz de la explotación (que tiene su raíz en el trabajo asalariado) pero es una evidencia que la subcontratación favorece la división entre nosotros (tanto entre contratados y subcontratados, como entre los diferentes grupos subcontratados). Es pues una lucha que es premisa y que tiende a una lucha más general y unitaria de la clase obrera.

Sobre el corporativismo

Es un error (o una concepción insidiosa conscientemente cultivada) plantear la cuestión sector por sector. Esto no hace más que acentuar la división entre el conjunto de la plantilla subcontratada (división más velada pero tremendamente nefasta).

Es necesario que todos empecemos a la vez? No. Es verdad que mañana o pasado, puede desencadenarse una huelga en este o aquel centro o empresa, en un servicio específico de los que estén subcontratados. La responsabilidad del sindicalismo de clase es precisamente la de haber dado las consignas de la dirección anti-corporativista del movimiento para que se pueda extender al máximo y poder alcanzar las metas últimas o al menos una mejora palpable de las condiciones.

Para poder llevar adelante una lucha de esta envergadura se necesitan lazos organizativos sólidos y el cultivo previo del compañerismo a ultranza por encima de cualquier división que nos quiera imponer la patronal. Estos lazos sólidos conforman el sindicato de clase.

Sobre las plataformas...

Las plataformas nacen y desaparecen, no pueden mantener unos ciertos principios, y usualmente sirven para borrar las actuaciones pasadas de cada uno. Nacidas sobre una base corporativista (específicamente por el sector cultural) se ven obligadas a actos escénicos y de marketing sin fondo real, a la ilusión institucional y, en definitiva, a hacerle el juego al Ayuntamiento y en las Empresas.

Un ejemplo es la consigna de la "remunicipalización", la cual está de moda últimamente. Resulta que bajo la apariencia de ser una consigna correcta contra la subcontratación, esconde una parcialidad de naturaleza corporativista. No es más que un mal sucedáneo de una consigna más profunda: Fuera ETTs y subcontratas, todos fijos de la empresa principal. Pero al mismo tiempo, ¿qué pasa con aquellas compañeras y compañeros que trabajan subcontratados por empresas privadas? La mayoría de subcontratas dan servicios al sector público y al privado. Y por qué la reducción en el ámbito municipal cuando el resto de administraciones también subcontratan todos los servicios?

Una mención específica merece la llamada "Plataforma de la Cultura" impulsada por UGT. UGT es una empresa de servicios sindicales
(como lo son varias otras organizaciones que se autodenominan "sindicatos") y en ningún caso puede representar una alternativa a la situación actual de la que forman parte integrante.

Pondremos un ejemplo más concreto que ilustrará bien nuestra opinión. El portavoz de esta plataforma que aparece como "trabajador de Ciut'art" es en realidad un supervisor de la empresa, mano derecha de la directora de Ciut'art. Formaba parte de los Comités anteriores y ha firmado siempre lo que la empresa le ha puesto delante
, incluido el raquítico convenio de la empresa cuyas condiciones ahora quieren imponer al sector de los museus. Es quien, en la práctica, lleva adelante todas las medidas de precarización de nuestras condiciones.

En las últimas elecciones sindicales, el mes pasado, UGT ha sacado sólo un miembro del comité mientras los otros 8 miembros del Comité son compañeras y compañeros de SUT (104 votos de 125). No es casualidad ya que la lista de UGT ha sido organizada por parte de la dirección de la empresa y toda la plantilla lo sabe y ha actuado en consecuencia.

Lo cual nos lleva al siguiente punto.

Desde el sindicato SUT, estamos a favor de acabar con la subcontratación y que todos los servicios externalizados pasen a ser fijos de las respectivas empresas principales.

Un código de "buenas prácticas" (que es una de las perlas que esta plataforma propone) servirá para consolidar la subcontratación en lugar de acabar con ella. Que el segundo de a bordo de Ciut'art abandere este código, dice mucho de cómo será. No estamos a favor de un lavado de cara de la subcontratación. Por otro lado, no tenemos muchas expectativas en un ayuntamiento que ha confirmado en el cargo a la dirección de l'Auditori, dirección que estuvo organizando el esquirolaje en la huelga convocada por parte de la sección sindical de SUT en Manpower y que se extendió al Liceu. También hemos visto como este mismo ayuntamiento adjudicaba concesiones con reducciones drásticas de presupuesto que sólo pueden representar despidos y reducciones de condiciones.

¿Cómo podemos conseguir el objetivo de acabar con la subcontratación? Y qué hacemos mientras tanto?

Creemos que es un movimiento huelguístico, como el que llevaron adelante nuestras compañeras y compañeros del Auditori y el Liceu, lo que podrá acabar con la subcontratación. Un movimiento que no sólo se centre en los trabajadores y trabajadoras culturales sino que logre extenderse a más centros y juntar a todos los servicios (limpieza, mantenimiento, atención al público, restauración, etc).

Este objetivo a medio plazo es necesario combinarlo con toda otra serie de reclamaciones inmediatas a plantear conjuntamente con el final de la subcontratación en todas las huelgas que se vayan desencadenando: contratación indefinida, subrogación garantizada, consolidación de jornada, salario de 1500€ mínimos al mes (a jornada completa), son algunos puntos que reclamamos.

Desde aquí llamamos a todas las trabajadoras y trabajadores subcontratados a organizar el sindicato de clase y organizarnos para defendernos con uñas y dientes contra todos los abusos cotidianos a los que estamos sometidos, rompiendo cualquier barrera corporativista entre nosotros y extendiendo el compañerismo y la solidaridad por encima de cualquier división. Es un mismo movimiento el que nos permitirá defendernos aquí y ahora, preparando acciones de mayor envergadura contra la subcontratación y por la abolición del trabajo asalariado.

Asamblea informativa y organizativa contra los ataques de la patronal en el sector de la educación y otros sectores, y contra la desorganización oportunista y la peste corporativista que difunden las empresas de servicios sindicales subvencionadas

Para informar sobre el tema de la sentencia del TSJM sobre el cobro del verano por parte de los compañeros interinos y la problemática de los trabajadores del sector de la educación y otros sectores, os convocamos  a una  asamblea el martes  3 de mayo a las 19:OO en Calle de Matute 10 2º D -ver tabla reivindicativa más abajo-.

La crisis de sobreproducción del sistema capitalista se recrudece e  impone seguir descargando sus devastadores efectos sobre la masa de los trabajadores, reduciendo salarios, alargando jornadas laborales y reduciendo drásticamente los  “costes sociales “ asociados al trabajo,  es decir, la educación pública, la sanidad, pensiones, etc. Como obligado complemento en una economía capitalista  está la privatización de los servicios públicos – estatales para que el capital privado pueda  hacer magníficos negocios y recuperar su maltrecha tasa de ganancia.  El capitalismo español, con unas previsiones de crecimiento que se han reducido notablemente  con el consiguiente desplome de la previsión de ingresos y volumen de negocio, endeudado hasta las cejas y con un déficit  en sus cuentas estatales  de más del 5% , muy por encima de los límites impuestos por sus acreedores del FMI, BCE y Unión Europea, está condenado a una  nueva  tanda de  recortes masivos  sobre los ingresos directos e indirectos de la masa de los trabajadores y pensionistas, medidas brutales que deberá aplicar el nuevo gobierno, de partido único o de coalición, los viejos caretos del PP  o los nuevos galanes telegénicos  de Podemos, Ciudadanos, PSOE, etc, que tanto se pavonean por los medios. La tiranía del capital pone de rodillas al estado y a las huestes del cretinismo parlamentario que servicialmente   lo gestionan  en todo momento. Ahí tenemos el ejemplo de  Grecia, donde  los  “feroces radicales” de Sirizas después de engatusar con  todo el repertorio de fanfarronadas y bravuconadas del politicastro pequeñoburgués,   han aplicado sin rechistar todo lo que les ha impuesto los caníbales del capitalismo internacional.

La impotencia de los trabajadores no es un producto de la fatalidad  que tengamos que acatar con  santa o maldita resignación. No, son el resultado de décadas de desorganización , engaño y calcinamiento de toda lucha obrera sembrado por los mal llamados sindicatos,  en realidad empresas de servicios sindicales  pagadas por patronal y el estado con el objetivo de controlar , vigilar  y , sobre todo, evitar  que entre los trabajadores se construya una auténtica organización clasista , tarea que han  realizado a conciencia en todos los sectores , incluyendo , por supuesto, el de la enseñanza pública estatal.

Las organizaciones CCOO, UGT, CGT, STEM, CSIF, más las mareas  coloreadas  han abocado a los trabajadores  a unas condiciones insostenibles y en cuanto han olido un peligro, por mínimo que fuera de perder el control  sobre ellos han acudido a todo su repertorio de engaños, maniobras dilatorias y confusión absoluta  cuyo resultado es la organización de la desorganización más absoluta. Un ejemplo perfecto  es lo que ocurrió en el año 2011, momento crítico en el que la indignación de  todos los trabajadores podría haber puesto las bases de una organización auténtica de los trabajadores y ante el que el sindicalismo gubernamental de Comisiones Obreras- UGT respondíó con sus habituales recetas: propuestas miserables de movilización como huelguitas de un día – en fechas cuasifestivas- o dividiendo a los trabajadores entre fijos e interinos. Cuando se les reventó el planteamiento desde el sindicato  SUT, recurrieron a la clásica maniobra de un nuevo dique de contención  sacándose de la manga las  famosas mareas  mareantes  llenas del más hueco hiperdemocratismo, de  movimientos dilatorios de la nada hacia la nada sin ni siquiera plantear una tabla  reivindicativa. El resultado es de sobras conocido: agotar la lucha llevándola a un callejón sin salida, desmovilizar a los trabajadores   e imponer una desorganización prácticamente total. El último exponente  lo tenemos en el acuerdo firmado entre estas empresas sindicales y la Consejería de educación de la Comunidad de Madrid, donde se obliga de nuevo a los interinos a la brutal guerra de exterminio laboral que  son las oposiciones, y en el que se establece un sistema de ordenación de listas de interinos que es un auténtico galimatías con el resultado de dividir  y enfrentar a los trabajadores eventuales e interinos en  jóvenes y viejos, garantía absoluta de su impotencia. Por supuesto  no se dice ni una palabra de creación masiva de puestos de trabajo ni de las medidas que lo garantizarían.

En estos tiempos electoraleros, de cretinismo parlamentario en estado puro, una amalgama de organizaciones  de todo pelaje y condición, unidas eso sí en su  acreditada capacidad de engaño sobre la masa de los trabajadores, se nos descuelgan con una ristra de propuestas  rimbombantes  que suenan muy bien   pero que ocultan  el habitual repertorio de trampas y vacuidades de sus planteamientos. Por ejemplo se  apela a lo más ramplón del  corporativismo público, cuando se reclama la ampliación de la red pública educativa y el control público de la escolarización, por supuesto sin especificar en que condiciones. Con estos planteamientos se aparta  a los trabajadores de la enseñanza concertada como unos apestados a los que se mira por encima del hombro, cuando un planteamiento  exquisitamente laboral debe reivindicar la elevación de las condiciones de estos trabajadores a  las mismas que tienen los trabajadores del sector público al igual que  se deberían aplicar en el sector público las condiciones de selección de personal que supriman el devastador método de las oposiciones. Se debería organizar a estos trabajadores para que los colegios concertados se conviertan en avisperos imposibles de manejar para sus patronales, con lo que se esfumarían las posibilidades de negocio y las patronales saldrían huyendo. Así se podrían convertir en públicos estos centros concertados y resolver el problema de los conciertos, contratas y subcontratas que afectan a todos los sectores. En esta linea se apela de forma genérica y sin entrar en detalles en  la exigencia de la bajada de ratios y aumento del profesorado. Nada que objetar. Pero exactamente ¿Qué ratio se propone? ¿15 alumnos como máximo? No, todo se queda en una simple declaración de intenciones, muy típico de los embrollos de estas organizaciones que  nunca  se comprometen a nada serio. Lo mismo pasa con la contratación de profesores: ni una sola cifra cuando el dato sangrante habla de 100.000 profesores despedidos en los últimos tiempos. En este ambiente de electoralismo  y  exaltación del diálogo social debemos entender la tan cacareada sentencia del cobro del verano de  los interinos,  que por supuesta  apoyamos en todo momento, lo que no hicieron estas organizaciones que  no movieron un dedo y , ahora, con todo el descaro, se cuelgan la medalla y, peor aun,  aprovechan la ocasión para hacer un suculento negocio a costa de los interinos, toda una indecencia, como lo es el hecho de que Benito Laiz, que usurpa las siglas de una organización, SUT, de la que fue expulsado por  parasitismo y traición a sus principios,  se  apropie de ella,  alguien que en colaboración con Carmen Jordá de  CGT Valencia elevó una propuesta al Consejo de Estado para  elaborar una lista de interinos preferentes a los que hubieran acumulado ¡ 27 meses de antigüedad! Benito Laíz  y otros transmiten  la idea completamente falsa  de que la sentencia se  puede aplicar ya y a todo el mundo cuando el TSJM no reconoce el recurso   sólo porque está mal redactado, pero en ningún caso establece que la sentencia siente jurisprudencia.

Frente a tanto oportunismo y desfachatez desde SUT proponemos:

 

  • Todos los eventuales e interinos a fijos de plantilla, acabando con la tortura de las oposiciones.
  • Todas las subcontratas fuera: todos los trabajadores a fijos de la empresa principal. Fuera las subcontratas y las ETTs. 
  • 15 alumnos por aula en las clase normales. 
  • Máximo de 18 periodos lectivos y 25 de permanencia en el centro. 
  • Jubilacion voluntaria a los 55 años con el 100% del salario. 
  • Reduccion de jornada a 30h para todos los trabajadores sin reduccion de salarios.
  • Puesto de trabajo o subsidio indefinido de 1500€/mes.

Para debatir el tema de la sentencia del TSJM sobre el cobro del verano y la problemática de los trabajadores os convocamos  a una  asamblea el martes  3 de mayo a las 19:OO en Calle de Matute 10 2º D.

Adjuntos:
Descargar este adjunto (STSJM no ha lugar recurso casacion interes de ley.pdf)Sentencia TSJM[La sentencia del TSJM dice que no hay lugar al recurso presentado por la CAM contra la sentencia del JCA 17 de Madrid sobre el cobro de veranos por parte de profesores interinos]3340 Kb

Secció sindical de SUT a Ciut'art

 

Companyes i companys,

Un grup de treballadores i treballadors hem decidit constituir una secció sindical de Solidaritat i Unitat dels Treballadors (SUT) a l’Empresa Ciut’art.

 

Tal com explicàvem a la fulla en la que vam difondre la constitució de la secció sindical, tenim una taula reivindicativa (oberta a propostes i suggeriments de totes les treballadores de Ciut’art) a mig termini que passa per:

 

·       La reclamació del Conveni del Lleure Educatiu i Socio-cultural com a conveni marc. No és que creguem que sigui la panacea ni pensem limitar-nos a aquesta reclamació com a sostre màxim ni molt menys. Però és fàcil de veure que per sí sol suposaria una millora en relació al Conveni actual de Ciut’art. Només com a exemple sintètic:

 

o   un augment salarial considerable (entre 2.000 i 4.000€ bruts anuals depenent de la categoria)

 

o   reducció de la jornada laboral anual fins a 1695 hores.

 

o   Subrogació

 

o   Contractes indefinits per comptes d’obra i servei

 

UGT ha repartit una versió mutilada del conveni en qüestió en el que curiosament havien desaparegut tots els articles que ens afecten, així que aquí teniu la versió no censurada del Conveni del Lleure (hem ressaltat alguns articles que considerem rellevants per tal que els reviseu).

 

·       La consolidació de jornades (ja n’hi ha prou que estiguem sempre amb jornades raquítiques que no ens permeten arribar a final de mes).

 

·       El 99,9% dels contractes que tenim amb Ciut’art són fraudulents i, per tant, han de considerar-se indefinits (com ho són les tasques que realment realitzem). Sobre la qüestió dels contractes fraudulents, vam distribuir aquesta fulla per posar en alerta a totes les companyes i companys de Ciut’art sobre les maniobres de l’Empresa.

 

·       L’eliminació del Conveni d’Empresa de Ciut’art. Aquest és un punt clau ja que mentre hi hagi un conveni d’Empresa, aquest tindrà preferència sobre el sectorial i ens seguiran mantenint les condicions actuals.

 

·       El final de la subcontractació. Tots a fixos a l’Empresa principal!

 

Per aconseguir tot això, necessitem cultivar la solidaritat i el companyerisme entre tots i totes nosaltres, reprenent el funcionament assembleari i establint lligams amb la resta de treballadors a través de l’organització del sindicat de classe. Necessitem organitzar-nos per plantar cara i poder arrencar aquests i altres drets a través de la lluita de classe.

 

Tenim però una primera batalla a guanyar. Cal que impedim que la llista de l’Empresa obtingui majoria al Comitè d’Empresa ja que des d’allà renovaran el Conveni de Ciut’art i seguiran imposant-nos condicions de misèria (contractes sempre temporals amb jornades raquítiques, categories per sota de les tasques, etc.). Els supervisors de l’Empresa s’han presentat amb una llista sota les sigles de l’empresa de serveis sindicals anomenada UGT. Per si no fos prou revelador el fet que les 8 primeres prosicions de la llista d'UGT siguin supervisors/es, aquí podeu veure una petita mostra de què és l'empresa de serveis sindicals UGT.

Tal com vam explicar i discutir col·lectivament a la passada Assemblea Oberta de Treballadores i Treballadors de Ciut'art, és important guanyar aquesta primera posició per tal d'engegar el procés reivindicatiu contra les condicions actuals d'explotació.

 

Companys i companyes,


A través de la secció sindical de SUT hem presentat una llista alternativa a la candidatura de l'Empresa (la candidatura dels supervisors i de l'Empresa és la candidatura d'UGT). És important que entre totes fem que el Comitè d'Empresa no sigui una arma de la pròpia Empresa contra els treballadors sinó, al revés, que el Comitè representi les decisions preses en l'Assemblea de Treballadors. Per això nosaltres hem signat aquest compromís i per això fem una crida per tal que el pròxim dia 13 d'abril de 2016 voteu la candidatura alternativa de SUT. Us adjuntem aquí l'horari en el qual estaran les urnes a cada centre. Si teniu algún dubte, contacteu-nos  a Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. .

 

Col·lectivament podrem tirar endavant aquestes reivindicacions, com han demostrat entre altres les companyes i companys de servei d'acomodació de L'Auditori que després d'una vaga victoriosa convocada per la secció de SUT, han mantingut la solidaritat i unitat necessàries per exigir i aconseguir la subrogació dels treballadors i treballadores que Manpower havia contractat a trav