Els treballadors subcontractats de MACBA i l’Arxiu Històric mantenen la vaga indefinida i la resta de centres de Ciut’art acorden realitzar aturades els pròxims dimecres i dijous

Als treballadors de Ciut’art i a tota la classe obrera,

La jornada de vaga realitzada ahir 16 d’agost de 2017 va ser secundada per la totalitat de la plantilla, aconseguint que tanquessin les portes el Arxiu Històric de Barcelona, MACBA, la Fundació Miró, el Museu del Disseny (DHUB), el Monestir de Pedralbes, la Fundació Tàpies, la Virreina i el Museu de la Música.
Una vegada més, hem demostrat que la solidaritat i el companyerisme entre els treballadors assalariats no només són possibles sinó que són l’únic camí per defensar-nos dels abusos de la Patronal.
El piquet no s’ha limitat a recórrer els centres on havíem convocat la vaga sinó que també hem visitat la Casa Batlló, el Museu Picasso, el Museu de les Cultures, el Museu Etnològic, el MNAC i el Caixafòrum. En aquests centres, com en els nostres, hi treballen treballadors de neteja, de manteniment, d’atenció al públic així com també a les llibreries i cafeteries corresponents que tenen les mateixes condicions que nosaltres o pitjors. Ahir vam parar 10 centres, demà podem parar-los tots si ens organitzem en el sindicat de classe i trenquem amb les divisions artificials entre empreses i sectors.
L’Assemblea de vaguistes realitzada en acabar la jornada de vaga va decidir mantenir la vaga indefinida convocada per la Secció Sindical de SUT als centres de l’Arxiu i el MACBA i convocar aturades a tota la resta de centres per dimecres i dijous de la setmana vinent. La convocatòria de les aturades de la setmana vinent s’ha registrat avui per part dels membres del Comitè pertanyents a SUT.

Segona jornada de vaga indefinida a l’Arxiu i al MACBA

Avui la segona jornada de vaga ha estat un èxit gràcies al suport de treballadors de la resta de centres i d’altres afiliats a SUT que han permès la realització de dos piquets informatius durant tot el dia a les portes de l’Arxiu Històric i del MACBA, que s’ha mantingut tancat per la vaga.